ZESTAWY ZŁOŻONE…

INNE, TRUDNIEJSZE I LEPSZE...

środa, 27 Styczeń 2016

Wiem, co sobie myślicie: następny artykuł o ćwiczeniach złożonych, z których i tak nigdy nie skorzystam, bo chcę być duży i silny, a nie po prostu dać sobie wycisk. Znam to. Ćwiczenia te zostały już szeroko omówione w mediach zajmujących się fitnessem i kulturystyką, włączając w to FitNOW. Ale nie jest to byle jaki artykuł – to, co przeczytasz może się okazać najlepszym artykułem wszechczasów, który opisuje ćwiczenia złożone...

Dlaczego ten artykuł jest inny?Zestawy opisane w tym artykule, pomogą ci spalić tłuszcz, zdobyć ogromną siłę, a także przetestują twoją silną wolę. Oczywiście, opublikowano już wiele zestawów złożonych, które spełniają te same funkcje, jednak te ćwiczenia się od nich różnią.
Panują w nich inne zasady, stosowany jest inny sprzęt, a także powtórzenia wykonywane są w inny sposób, niż ten, do którego jesteś przyzwyczajony. Wynik, który ćwiczenia te gwarantują nadaje nowe znaczenie wyrażeniu: „Zmiany są dobre”.

Nowe zasady dla zestawów złożonych; 1. Wybierz sprzęt ;
Ćwiczenia złożone ze sztangą są najbardziej popularne i właśnie z tym sprzętem wykonuję największą ich ilość.
Jednak każdy sprzęt będzie dobry. Kettlebells, worki wypełnione piaskiem, hantle albo TRX mogą być twoimi narzędziami. Każdy sprzęt ma swoje wady i zalety, więc należy go odpowiednio używać.
Na przykład, sztanga jest do niczego, jeśli chodzi o ćwiczenia na górne partie ciała w ruchu przyciągającym, a TRX jest beznadziejny w przypadku wyciskania poziomego. Wybierz ulubiony sprzęt i wykorzystaj go najlepiej, jak się da.
2. Wybieraj wiele typów ruchu;
Jeśli chodzi o sztangę, lubię wykonywać ćwiczenia zawierające co najmniej dwa typy ruchu. Praktycznie każde ćwiczenie złożone zawiera ruch eksplozywny, jakiś rodzaj skłonu lub przysiadu, a także wyciskanie lub przyciąganie. W przypadku innych narzędzi, nadal możesz robić te same rzeczy i zachować równowagę w zakresie wykonywanych ćwiczeń, ale dobrą alternatywą jest skupienie się na jednym szczególnym ruchu lub części ciała. Korzystaj z Kettlebells, by pracować nad kondycją. Wykonuj wymachy, rwanie i wyciskanie.
Gdy używasz TRX lub kółek gimnastycznych, wybierz kilka ruchów, które wymagają stabilizacji oraz ćwiczenia na mięśnie brzucha, by wzmocnić korpus.
Jeśli wybierasz zestawy z wieloma rodzajami ruchu, możesz użyć świetnego ćwiczenia kończącego, a jeśli wybierasz tylko z dwoma lub trzema, możesz skupić się na treningu konkretnej części ciała.
Na liście umieszczonej poniżej znajduje się kilka przykładów ruchów z każdej kategorii;

Kategoria Worek z piaskiem Kettlebells Hantle TRX lub
Kółka Gimnastyczne
Eksplozywne Rwanie z boku,
Rwanie z, wykrokiem,
Zarzut na ramię,
Wymachy,
Rwanie,
Podrzut,
Zarzut,
Dynamiczne wykroki,
Podrzut,
Zarzut,
Przysiad z wyskokiem,
Podrzut z wykrokiem,
Przysiad z wyskokiem,
Wyskoki na jednej nodze,
Dolne partie – wyciskanie Przysiad (różne chwyty),
Wykrok,
Przysiad – chwyt goblet,
Wykrok z przekazaniem ciężaru do drugiej ręki,
Wykrok w tył z rotacją korpusu,
Przysiad z Kettlebells w przodzie,
Przysiad,
Wykrok,
Wykrok w tył
Przysiad na jednej nodze,
Przysiad pistolet
Dolne partie – przyciąganie Dzień dobry z workiem w przodzie,
Rumuński martwy ciąg na jednej nodze,
Rumuński martwy ciąg,
Rumuński martwy ciąg na jednej nodze,
Martwy ciąg
Rumuński martwy ciąg na jednej nodze,
Rumuński martwy ciąg,
Martwy ciąg na prostych nogach,
Podciąganie pięt (uginając nogi),
Górne partie – wyciskanie Wyciskanie w pionie (z ramienia na ramię),
 
Wyciskanie na podłodze,
Wyciskanie w pionie,
Podrzut,
Wyciskanie na ławce,
Podrzut,
Pompki – różne odmiany,
Prostowanie przedramion (triceps),
Pompki z nogami na TRX
Górne partie – przyciąganie Wiosło w opadzie tułowia, Wiosło w opadzie tułowia,
Martwy Ciąg,
Pompki z wiosłem w podporze,
Pompki z wiosłem w podporze,
Wiosło w opadzie tułowia,
Wspieranie ciągiem,
Przeciwne wiosło,
Podciąganie się,
Uginanie przedramion w zwisie,
Różne Raczkowanie i Przeciąganie,
Tureckie wstawanie z workiem na ramieniu,
 
Tureckie wstawanie, Wood Chop- Drwal,   Wachadło nogami na boki,
Scyzoryk,
Podciąganie kolan,
Dżdżownica,