EKSPLOZYWNY PRZYSIAD…

EKSPLOZYWNY PRZYSIAD…

EKSPLOZYWNY PRZYSIAD… 1550 650 FitNow - treningi personalne

Mocno obciążone przysiady… By wykonywać przysiady z dużym obciążeniem, oczywiście trzeba korzystać z dużego obciążenia. Wybór obciążenia dla tego ćwiczenia jest niezwykle ważny – musisz mieć pewność, że nie pominiesz żadnego powtórzenia!
Pomijanie powtórzeń nie sprawi, że staniesz się silniejszy. Znacznie lepiej będzie jeśli zdejmiesz 5-7kg obciążenia i poradzisz sobie ze sztangą niż gdy będziesz wykonywał ćwiczenia do zmęczenia mięśni podczas każdej sesji treningowej.
Zdolność do odejścia o własnych siłach od sesji treningowej składającej się z 3 powtórzeń i wmawianie sobie, że wykonałbyś ich 5 nie tylko zbuduje siłę bez nadmiernego obciążania twojego układu nerwowego, ale również wzmocni pewność siebie – pewność siebie jest niezmiernie ważna podczas wykonywania przysiadów z dużym obciążeniem.

Szybkie (dynamiczne) przysiady…Szybkie przysiady poprawiają twoją technikę, zwiększają zdolność do pracy i pozwalają ci nabrać praktyki w osiąganiu największej szybkości sztangi.
Powinny być wykonywane po serii najcięższych przysiadów, z kontrolowanym czasem na odpoczynek, dzięki czemu poprawi się twoja ogólna sprawność fizyczna.
Konieczne jest żebyś zawsze starał się podnosić sztangę najszybciej jak potrafisz podczas tych trzech serii. Weź głęboki oddech zanim zaczniesz się obniżać i wstrzymaj go przez całą fazę pracy.
Pomyśl o wykonaniu jednego powtórzenia na sekundę i staraj się wykonać serię 4 powtórzeń w 4 sekundy albo szybciej. Te serie to również najlepszy czas na opanowanie techniki, więc podczas gdy prędkość jest najważniejsza, prędkość z optymalną techniką jest jeszcze ważniejsza.
Jednym z najczęstszych błędów popełnianych przez ludzi podczas wykonywania przysiadów z maksymalnym obciążeniem jest powolne obniżanie sztangi albo wolniejsze niż podczas mniej obciążonych serii. Skorzystaj z tych serii by być bardziej sprawnym w szybkim opuszczaniu sztangi.

Przysiady z pauzą…Wstawanie z dolnej pozycji to moment, który wielu siłaczy pomija. By wytrenować siłę eksplozywną musisz poprawić tą część ćwiczenia. Przysiady z pauzą są prostą (choć nie łatwą) odpowiedzią.
Zatrzymamy się na 7, 5 i 3 sekundy w dolnej pozycji. Te długie pauzy nauczą cię odpowiedniego podnoszenia się z dołu oraz zbudują siłę w biodrach i plecach.
Ćwiczenia z pauzą również nauczą twoje ciało odnajdowania najsilniejszej pozycji i poprawią twoją zdolność do powtarzania tej pozycji podczas wykonywania zwykłego przysiadu.
Kolejną rzeczą, z którą siłacze mają problem jest pochylanie się do przodu, co spowodowane jest słabą górną częścią pleców. Używanie sztangi do przysiadów (jeśli masz do niej dostęp) podczas przysiadów z pauzą pomoże się z tym uporać oraz zbuduje siłę.