EKSPLOZYWNY PRZYSIAD…

4 niezbędne metody treningowe...

czwartek, 15 Marzec 2018

W sufit, w sufit, w sufit. Właśnie to sobie powtarzałem, gdy podchodziłem do 225kg sztangi. Chciałem unieść sztangę tak szybko, żeby przebiła się przez sufit, a potrzebna mi była do tego siła eksplozywna.

Niektórzy eksperci kwestionują czy eksplozywność jest tak ważna albo czy w ogóle można ją wytrenować, ale ja zadałbym pytanie, ile oni mogą tak naprawdę o tym wiedzieć?
Ponieważ z mojego doświadczenia, a mam go trochę, wiem, że nie ma innego sposobu. Trzeba być eksplozywnym, by podnosić duże obciążenia.
Jednak efektywne rozwinięcie tej zdolności jest skomplikowane i nie należy do łatwych. Eksplozywny przysiad wymaga zwrócenia uwagi na 4 niezbędne aspekty treningowe – wyskoki, mocno obciążone przysiady, szybkie przysiady i przysiady z pauzą.
Tak, 4 różne metody treningowe. Pomiń chociaż jedną z nich, a nie osiągniesz pełnego potencjału, ponieważ każda z nich ukierunkowana jest na inny rodzaj ruchów wykonywanych podczas przysiadu.

Wyskoki… Nie jestem zwolennikiem trenowania sprintu jeśli twoim głównym celem jest poprawianie wyniku w przysiadzie, ponieważ niesie to za sobą zbyt duże ryzyko odniesienia urazu. Jednak skoki będą polepszały poziom rozwoju twojej siły i poprawią zdolność do przyspieszania sztangi.
Ten program będzie zawierał skoki z obciążeniem, skoki na pudło i skoki po zeskoczenia z pudła, by zwiększyć twoją siłę.
Gdy wykonuje się skoki na pudło, bardzo ważne jest, by skupić się na umiejscowieniu bioder jak najwyżej, a nie tylko unoszeniu kolan żeby wylądować na skrzyni. Nie powinieneś używać skrzyni, która sprawia, że musisz lądować niżej niż w pozycji do przysiadu. Pamiętaj by miękko lądować na skrzyni podczas wszystkich powtórzeń.
Skoki po zeskoczenia z pudła są potężnym narzędziem treningowym, ale również bardzo obciążają ciało i układ nerwowy, więc trzeba ich używać strategicznie.