DUŻE OBCIĄŻENIE…

Częściowy martwy ciąg (rack pull)...

sobota, 28 Wrzesień 2019

Zacznij od umieszczenia sztangi nad piętami, z goleniami prostopadłymi do ziemi. Wykonuj ruch, jakbyś chciał usiąść, aż uda ci się złapać sztangę. Staw ramienny (nie łopatki) powinien znajdować się mniej więcej nad sztangą. Teraz możesz podnieść.
Wysokość sztangi w tym ćwiczeniu jest następująca: kąt ugięcia kolan 135 stopni, kąt kostek 90 stopni. Ustaw sztangę na takiej wysokości, abyś mógł zachować wspomniane kąty ugięcia stawów.
Przygotowanie do treningu z punktu krytycznego;
Największy błąd jaki widzę w treningu z punktu krytycznego…jest rozpoczynanie od punktu krytycznego. Punkt krytyczny to tylko miejsce, w którym sztanga się zatrzymuje. Ponieważ zwykle jesteśmy słabi w tym miejscu oraz poniżej, właśnie od tego punktu sztanga zaczyna zwalniać.
Pozwól, że to zobrazuję. Jeśli przyjrzysz się momentowi, gdy sztanga dociera do punktu przeciążenia w martwym ciągu, zobaczysz, że nie zatrzymuje się ona natychmiastowo. Raczej zwalnia zanim ulegnie zatrzymaniu. Miejsce, w którym sztanga zwalnia, to miejsce, w którym nie jesteś wystarczająco silny, by oprzeć się siłom grawitacji. Jeśli trenujesz tylko od miejsca, w którym sztanga się zatrzymuje, nie robisz nic by powstrzymać utratę rozpędu. Słabość jest do niczego. Powinieneś się jej całkowicie pozbyć.
Tak naprawdę należy ustawić sztangę na wysokości, na której zaczynasz zwalniać, a nie tam, gdzie ruch się zatrzymuje. Ale jeśli możesz analizować martwy ciąg podczas jego wykonywania, prawdopodobnie nie wykonujesz tego ćwiczenia wystarczająco ciężko.
Niestety, nie mogę ci dać prostych wskazówek na temat odpowiedniego ustawienia się do tego ćwiczenia, ponieważ będzie ono inaczej wyglądało w przypadku każdej osoby. Najlepszą radą jakiej mogę ci udzielić jest to, byś starał się odwzorować kąty stawów i pozycje jeśli możesz. Ngranie na telefonie lub kamerze może być pomocne w tym przypadku.

Inne kwestie warte rozważenia… Mam nadzieję, że nie poświęciłem zbyt dużo czasu na opisywanie wysokości sztangi, ale zamiast tego powiedziałem wam coś na temat kątów zgięcia stawów. Precyzyjne podejście do martwego ciągu właśnie tego wymaga, a jeśli chodzi o mechanikę ciała, wysokość sztangi zależna od goleni jest w zasadzie obowiązkowa.
Pracę wykonują mięśnie, których udział jest różny, w zależności od kątów zgięcia stawów i długości dźwigni. Dla różnych ludzi kąty stawów będą inne na odmiennych wysokościach sztangi. Osoba z dłuższymi kończynami będzie musiała płyciej ugiąć kolana, a bardziej kostki niż osoba o krótszych kończynach. Z tego powodu będą musieli oni ustawiać sztangę inaczej, by trenować te same mięśnie i ruchy.