DUŻE OBCIĄŻENIE…

Częściowy martwy ciąg (rack pull)...

sobota, 28 Wrzesień 2019

Trening punktu krytycznego;
Ostatnią odmianą jest trening punktu krytycznego. Polega na treningu typowego punktu krytycznego (punktu, w którym siły grawitacyjne i niekorzystny układ dźwigniowy czyni ruch najtrudniejszym) w konwencjonalnym martwym ciągiem. Ale ten artykuł jest już wystarczająco długi, więc zakładam, że nie muszę tego wszystkiego wyjaśniać.

Jak przygotować się do 3 różnych typów częściowego martwego ciągu?
Przygotowanie do podnoszenia z całych sił;
Przygotowanie się do wykonywania częściowego martwego ciągu przy maksymalnym wysiłku polega na podobieństwie w ułożeniu. Ciało powinno być ułożone podobnie jak w pełnym martwym ciągu, ponieważ generalnie dwie fazy martwego ciągu zawierają się w jednym, krótszym ruchu. Musisz utrzymać łopatki, kolana i stopy w podobnej pozycji.
Oznacza to, że sztanga powinna znajdować się nad śródstopiem. Kostki są ugięte (dzięki czemu golenie nie są w idealnej, pionowej pozycji), a łopatki znajdują się bezpośrednio nad sztangą.
Kolejnym elementem wartym rozważenia jest kąt utworzony przez kolana. Jeśli twoje kolana nie będą wystarczająco ugięte, mięśnie czworogłowe nie zostaną uaktywnione, by wykonać ten znaczący ruch, a mięśnie, które buduje się podczas martwego ciągu, w tym przypadku nie będą stymulowane.
Problem w tym ćwiczeniu polega na tym, że wielu ludzi umieszcza sztangę kilka centymetrów nad kolanami. Napisałem ‚wielu’, ponieważ w zależności od dźwigni (długości ramion), można umieścić sztangę niżej lub wyżej względem kolan.
Ale według badań i w oparciu o prostą fizykę można stwierdzić, że dobrym przedziałem jest kąt kolan między 110 a 150 stopniami. Dodatkowo, na początku trzymaj łopatki nad sztangą.
Przygotowanie do izolacyjnego częściowego martwego ciągu i „drugiej fazy” martwego ciągu;
Kluczem do przygotowania się do prawdziwego, częściowego martwego ciągu jest pilnowanie się, by nie oszukiwać używając mięśni czworogłowych ud. Jak już wcześniej wspomniałem, druga faza martwego ciągu określana jest jako punkt, w którym biodra zaczynają kierować się do przodu bardziej niż unosić (dzieje się to przy kolanach ugiętych pod kątem około 135 stopni).