POMYSŁOWE I PRZEMYŚLANE ŚNIADANIE…

Opanuj poranny nawyk prawidłowego śniadania...

środa, 9 Listopad 2016

Już ósma!!! Spóźnię się do pracy! Kto z Was zna to uczucie z własnego doświadczenia? Często ustawiając drzemkę w budziku wstajemy do pracy / szkoły na ostatnią chwilę i już brakuje nam czasu, aby pomyśleć o śniadaniu. W konsekwencji porywamy kromkę chleba lub w ogóle omijamy śniadanie. Później szybka kawa w samochodzie i ciągły pęd...


Dbaj o siebie o poranku; Już ósma, spóźnię się do pracy! Kto z Was zna to uczucie z własnego doświadczenia? Często ustawiając drzemkę w budziku wstajemy do pracy / szkoły na ostatnią chwilę i już brakuje nam czasu aby pomyśleć o śniadaniu. W konsekwencji porywamy kromkę chleba z czymkolwiek lub w ogóle omijamy śniadanie. Później szybka kawa w samochodzie i ciągły pęd. Taki schemat jest dosyć często obserwowanym zjawiskiem zwłaszcza w krajach zachodnich, ale również coraz częściej u nas, w polskich domach. Jesteśmy zapracowani i żyjemy w biegu, oszukując zmęczony organizm kofeiną i słodkimi przekąskami, które złudnie dodają nam energii. Śniadanie zjadamy jedynie w niedzielne poranki, gdy znajdujemy trochę więcej czasu.


Naładuj się energią od rana; Jest takie powiedzenie: „Śniadanie jedz do syta, obiadem podziel się z przyjacielem, a kolację oddaj wrogowi” – to ludowa mądrość, która niestety jest coraz mniej aktualna. W typowym schemacie funkcjonowania, to właśnie rano jesteśmy najbardziej aktywni i potrzebujemy sporej dawki energii i składników odżywczych. Tymczasem jak się okazuje, większość z nas nie zjada odpowiednio zbilansowanego śniadania lub omija ten posiłek. Takie podejście nie byłoby aż tak negatywne w skutkach, gdyby kolejny posiłek zjadany był już normalnie np. lunch w pracy o 12. To kolacja (która powinna być 4 lub 5 posiłkiem), staje się dla wielu głównym, a nierzadko jedynym pożywieniem w ciągu dnia…


Dlaczego śniadanie jest tak ważne?W godzinach porannych nasz metabolizm przyspiesza. Ma to związek zarówno z wzrostem stężenia niektórych istotnych hormonów jak również z faktem, że rano u większości z nas aktywność psycho–ruchowa jest znacznie wyższa niż w godzinach popołudniowych czy wieczornych. U osób, które regularnie spożywają dobrze zbilansowane śniadania, obserwuje się wyższe spożycie wapnia, magnezu i błonnika pokarmowego, co jest bardzo pozytywnym zjawiskiem.