POMYSŁOWE I PRZEMYŚLANE ŚNIADANIE…

Opanuj poranny nawyk prawidłowego śniadania...

środa, 9 Listopad 2016


3. Omlet z groszkiem i szpinakiem; Składniki na 1 porcję:
Jajka 2 x sztuka, groszek konserwowy 50g, świeży szpinak – kilka liści, masło 5g, mleko 2 x łyżka, pieprz, sól, pieczywo pełnoziarniste 50g, sól morska, świeżo mielony pieprz.
Sposób przygotowania:
Jajka roztrzep w misce i wymieszaj z odsączonym z zalewy groszkiem, szpinakiem, mlekiem i przyprawami. Na patelni rozgrzej masło i usmaż omlet z obu stron. Z pieczywa przygotuj chrupiące tosty.
Wartość odżywcza w porcji:
Energia: 349kcal,
Białko: 20g,
Tłuszcz: 14,4g,
Węglowodany: 28g.


4. Kanapki z pastą z kaszy jaglanej i suszonych pomidorów; Składniki na 1 porcję:
Pieczywo pełnoziarniste 70g, kasza jaglana 30g, pomidory suszone 5 x sztuka, olej spod pomidorów 10g (1 x łyżka), pieprz, sól, ostra papryka, bazylia (świeża).
Sposób przygotowania:
Kaszę jaglaną ugotuj do miękkości. Dodaj pomidory suszone i olej spod pomidorów, wymieszaj, dopraw do smaku i zmiksuj na gładką pastę. Pieczywo posmaruj przygotowaną pastą i posyp świeżą bazylią.
Wartość odżywcza w porcji:
Energia: 408kcal,
Białko: 11g,
Tłuszcz: 14,4g
Węglowodany: 60g.


5. Pudding chia z malinami; Składniki na 1 porcję:
Nasiona chia 2 x łyżka, jogurt naturalny 150g, maliny 100g, syrop klonowy 1 x łyżeczka, płatki owsiane 20g, płatki migdałów 1 x łyżeczka.
Sposób przygotowania:
Pudding najlepiej przygotować wieczorem dnia poprzedniego, aby nasiona mogły zwiększyć swoją objętość. Pudding przechowuj pod przykryciem w lodówce. Jogurt naturalny wymieszaj z nasionami chia, płatkami owsianymi i syropem klonowym. Na wierzchu połóż maliny i posyp całość ołatkami migdałów.
Wartość odżywcza w porcji:
Energia: 313kcal,
Białko: 14g,
Tłuszcz: 14,4g,
Węglowodany: 33g.