POMYSŁOWE I PRZEMYŚLANE ŚNIADANIE…

Opanuj poranny nawyk prawidłowego śniadania...

wtorek, 13 Listopad 2018


Prawidłowa masa ciała; Ponadto „zjadacze śniadań” dużo rzadziej obserwują u siebie napady niepohamowanego apetytu, są bardziej skoncentrowani podczas wykonywanej pracy i łatwiej się uczą. Kolejną ważną kwestią jest utrzymanie prawidłowej masy ciała. Okazuje się, że osoby zjadające pełnowartościowe śniadania mają mniejsze wahania masy ciała i dużo łatwiej im jest utrzymać prawidłowy poziom tkanki tłuszczowej.
Chcielibyśmy zachęcić Was do spożywania śniadań lub wprowadzenia do swojego śniadaniowego menu nowych ciekawych i prostych pomysłów. Oto kilka naszych propozycji…


1. Jajecznica ze szparagami+ jogurt z płatkami i owocami Składniki na 1 porcję:
2 jajka, masło 1 x łyżeczka, szparagi zielone 3 sztuki, siemię lniane 1 x łyżeczka, jogurt naturalny 150g, płatki jaglane 20g, brzoskwinia ¼ x sztuka, świeżo mielony pieprz, sól morska.
Sposób przygotowania;
Szparagi ugotuj na parze (około 4 minuty). Na patelni rozgrzej masło i wbij jajka, doprawi i usmaż jajecznicę. Na talerzu połóż ugotowane szparagi i jajecznicę całość posyp siemieniem lnianym. Jogurt wymieszaj z pokrojoną w kostkę brzoskwinią i płatkami jaglanymi.
Wartość odżywcza w porcji:
Energia: 403kcal,
Białko: 24,3g,
Tłuszcz: 21,5g,
Węglowodany: 26,5g.


2. Czekoladowa kasza jaglana z owocami; Składniki na 1 porcję:
Kasza jaglana 30g, woda ¾ x szklanka, sól, brzoskwinia 1 x sztuka, mleko migdałowe 100ml, kakao ½ x łyżka, wiórki kokosowe 5g, syrop klonowy 5g (1 x łyżeczka), wybrane dodatki( pistacje, suszona żurawina, migdały, etc).
Sposób przygotowania:
Kaszę jaglaną ugotuj (kaszę zalać szklanką osolonej wody, doprowadzić do zagotowania, zmniejszyć ogień i gotować aż wchłonie całą wodę). Po ugotowaniu odstaw na bok do przestudzenia. Brzoskwinię pokrój w półksiężyce. Owoce dodaj do ugotowanej kaszy i wymieszaj z kakao i mlekiem. Całość posyp wiórkami kokosowymi, wybranymi dodatkami i skrop syropem klonowym.
Wartość odżywcza w porcji:
Energia: 336kcal,
Białko: 10g,
Tłuszcz: 8,2
Węglowodany: 55g.