ATRAKCYJNY POSIŁEK…

10 wskazówek, by jeść więcej warzyw i owoców...

środa, 31 Sierpień 2016


3. Brzydki z wyglądu posiłek może kryć zdrowe właściwości.Tak, czasami zielone koktajle wyglądają okropnie (szczególnie ten brzydki odcień brązu, gdy połączy się jarmuż i borówki). Jednocześnie takie mieszanki są dla Was bardzo dobre. Zapamiętajcie sobie, że im coś wygląda gorzej (oczywiście w granicach zdrowego rozsądku), tym jest zdrowsze. Gdy poczujecie się lepiej i szczuplej, zaczniecie pragnąć swojej codziennej dawki płynnego zdrowia.

4. Czy 30 sekund smaku jest warte tego, jak będziecie czuć się później?Zadajcie sobie to pytanie zanim dotrzecie do chlebaka, zamówicie deser lub weźmiecie trzeci kieliszek wina. Okaże się, że to pytanie jest niezwykle pomocne przy podejmowaniu decyzji. Jeśli się złamiecie i wybierzecie 30 sekund smacznej przyjemności, odpokutujecie to poczuciem winy i złym samopoczuciem.

5. Wybierzcie surową żywność, by czuć się bardziej żywymi.Surowe, świeże i żywe rośliny (owoce, warzywa, orzechy i nasiona) zachowują wszystkie swoje walory. Brak obróbki termicznej pomaga zachować roślinne enzymy w całości, a niektóre z nich pomagają nam rozbić i wchłaniać substancje odżywcze bez dodatkowego wysiłku. Mniej energii zużytej na trawienie, to więcej energii do ćwiczeń, randkowania i rozwiązywania sudoku.