PŁYWANIE – MORZE PRZYJEMNOŚCI…

PŁYWANIE – MORZE PRZYJEMNOŚCI…

PŁYWANIE – MORZE PRZYJEMNOŚCI… 1550 650 FitNow - treningi personalne

Prawdopodobnie słyszałeś, że pływanie jest świetnym ćwiczeniem, ale może nigdy nie poświęciłeś czasu na to, żeby nauczyć się jak wykorzystać pływanie w treningu.

Wszystko co powinieneś wiedzieć o pływaniu… Główne style pływackie to styl dowolny, żabka, motylek i styl grzbietowy. Motylek uważany jest za najtrudniejszy z nich.
Styl dowolny, znany również jako kraul albo kraul australijski – jest dokładnie tym, co sugeruje jego nazwa. Nie istnieją żadne wytyczne co to tego, jak ręce i nogi powinny się poruszać podczas pływaia. (Oczywiście jest w tym więcej niż tylko poruszanie rękoma nad wodą, ale o tym później). Po prostu trzeba pamiętać, by przez cały czas utrzymywać jedne ramię ponad wodą (poza pierwszymi 15 metrami i na początku każdego obrotu). Jest to prawdopodobnie najlepszy styl dla ciebie, jeśli dopiero zaczynasz pływać. Pomoże ci on poczuć się bardziej komfortowo w wodzie. 70-80 kg mężczyzna pływający stylem dowolnym 1 godzinę, może średnio spalić od 500 kalorii przy średnio intensywnym wysiłku do 700 kalorii przy wysiłku bardzo intensywnym.
Żabka, ma bardziej określony sposób wykonywania ruchów. Ramiona powinny znajdować się w jednej linii z wodą, a ruchy rąk i nóg muszą być ze sobą skoordynowane, by jednocześnie wykonywały ruch odpychający. Ręce poruszają się w stronę od klatki piersiowej i wykonują ruchy koliste, a następnie wracają do środka, by ułożyć się tak samo, jak w pozycji startowej (nogi wykonują dokładnie te same ruchy). Podczas pierwszego cyklu pływania, zarówno jak i po pierwszym skręcie, można wykonać jedno wymachnięcie ręką i kopnięcie nogą, zanużony pod wodą. Ale przez resztę czasu, głowa musi znajdować sięna lini wody lub nad wodą. Pływanie przez godzinę tym stylem pozwala spalić od 400- 550 kalorii.
Motylek, ruch rąk powinien zaczynać się za tobą, następnie powinny się one unieść nad powierzchnię wody i zakończyć ruch nad twoją głową zanim znów zanurzą się pod wodę. W tym czasie twoje nogi powinny wykonywać ruch delfina. Ten styl pływacki zmusza mięśnie ramion, mięśnie pleców i klatki piersiowej do pracy, więc polecany jest dla osób, które pragną się rozwinąć w tym rejonie. Ponieważ jest to prawdopodobnie najtrudniejszy styl, wymaga sporych nakładów energii i spalisz około 800-1200 kalorii na godzinę.
Styl Grzbietowy, wykonuj ruchy z plecami ułożonymi na powierzchni wody. Poruszaj rękoma i nogami, tak jak w przypadku stylu dowolnego, a spalisz od 500-800 kalorii w ciągu godziny. Pamiętaj, że musisz być świadomy pożenia swojego ciała w basenie, ponieważ możesz nie zauważyć, że zbliżasz się do ściany.