PŁYWANIE – MORZE PRZYJEMNOŚCI…

Powody, dla których warto pływać!!!

czwartek, 17 Maj 2018

Włącz pływanie do swoich treningów; W zależności od twoich celów dotyczących sprawności fizycznej, istnieją rożne sposoby na dodanie pływania do twoich treningów. Jeśli chcesz po prostu polepszyć ogólną sprawność fizyczną i korzystasz z pływania, jak z ćwiczenia kardio, pływaj przez 30-45 minut w odpowiednim dla ciebie tempie, 3 do 4 razy w tygodniu.
Jeśli jednak chcesz poprawić swoją sprawność fizyczną, powinieneś pomyśleć o planach treningowych.  Istnieje wiele planów i zależne one są od celów treningowych.
Dobrym pomysłem jest również pływanie w dni, kiedy nie wykonujesz treningu siłowego. Pływanie jest dość wymagające wobec mięśni i możesz nie być w stanie odpowiednio trenować na siłowni.

Gdzie pływać?Dla większości mieszkańców miasta, basen jest najwygodniejszą opcją. Upewnij się, że wybrałeś wystarczająco duży basen, żebyś nie musiał spędzać większości treningów na wykonywaniu obrotów.
Jeśli masz możliwość pływania w oceanie lub jeziorze, trening będzie nawet lepszy, ponieważ fale i prądy wodne wytwarzają dodatkowy opór. Dla większego urozmaicenia, możesz pływać przez część treningu, a później biegaj przez pozostały czas. Bieganie po piasku będzie bardziej intensywne od biegania na bieżni, ponieważ nierówna powierzchnia powoduje, że musisz utrzymywać równowagę i koordynację, by zwalczyć stawiany przez niego opór.

Pływanie w celu leczenia urazów… Główną przewagą, jaką pływanie ma nad innymi formami ćwiczeń jest to, że ma bardzo małą siłę uderzeniową, dlatego jest wspaniałe dla osób, które mają problemy ze stawami, borykają się z osteoporozą lub próbują wyleczyć uraz. Jest to świetna wiadomość dla osób zaangażowanych w uprawianie sportu i trenowanie, ponieważ największym zmartwieniem dotyczącym urazów jest czas potrzebny na rehabilitację i powrót do formy
Jeśli uprawiasz sport mocno obciążający stawy, taki jak tenis lub bieganie na długie dystanse, pływanie jest świetną dodatkową opcją treningową, która da twojemu ciału odpowiednią przerwę i pozwoli odzyskać siły pomiędzy treningami specyficznymi dla sportu, który uprawiasz.

Pływaj, by poprawić kondycję… Następnym razem, gdy poczujesz choć trochę motywacji, by wskoczyć na bieżnię by wykonać trening kardio, albo gdy będziesz szukać intensywnej formy ćwiczeń o niskiej sile uderzeniowej, by utrzymać kondycję, spróbuj pływania. Zakładając, że poświęcisz czas na naukę odpowiedniej techniki pływania i jesteś rozsądny w kwestii treningów, będziesz więcej niż zadowolony z korzyści, które da ci ta forma aktywności fizycznej.