PŁYWANIE – MORZE PRZYJEMNOŚCI…

Powody, dla których warto pływać!!!

czwartek, 17 Maj 2018

 Opanowywanie techniki każdego stylu i korzyści zdrowotne.
Zakładając, że potrafisz pływać każdym z tych stylów pływackich przez taki sam czas, motylek będzie najlepszy zarówno pod względem budowania mięśni, jak i utraty tłuszczu. Dzieje się tak, ponieważ spalasz najwięcej kalorii w ciągu godziny, wykonując to ćwiczenie, co sprawia, że jest ono wydajnym sposobem na stworzenie deficytu kalorii potrzebnego do utraty tłuszczu. To również styl, który potrzebuje największego nakładu siły mięśniowej, dlatego jest najlepszym treningiem siłowym dla twojego ciała.
Jeśli budowanie mięśni jest twoim głównym celem, powinieneś pływać tym stylem z możliwie największą intensywnością, ale przez krótszy czas. W ten sposób, nie zużyjesz tak wielu kalorii (ponieważ musisz mieć ich nadwyżkę by budować mięśnie), ale dasz sobie wystarczający wycisk, by stymulować budowę mięśni.

Co warto wziąć pod uwagę!Ponieważ wykonujesz ten trening w wodzie, istnieje kilka dodatkowych kwestii wartych rozważenia. Jednym z najważniejszych aspektów pływania jest nauka regulowania oddechu, dlatego że głowa znajduje się nad powierzchnią wody tylko w pewnych momentach. Musisz więc dostosować każdy oddech to cyklu pływania. Niektórzy muszą to poćwiczyć zanim rozpoczną trening. Jeśli nie opanowałeś rytmu oddychania, będzie ci trudno wykonać wystarczająco intensywny trening, by osiągnąć korzyści, ponieważ zbyt szybko zaczniesz się męczyć. Istotną wskazuwką dla początkujących jest upewnienie się że wziełeś dodatkowy oddech przed obrotem od sciany.
Ważne, byś również opanował styl, z którego będziesz korzystać podczas kolejnego treningu w basenie, zanim zaczniesz robić długości. Jeśli nie wykonujesz go prawidłowo, będziesz mało wydajny i zmęczysz się szybciej niż w przypadku stosowania poprawnej techniki. Jeżeli twoje ciało porusza się w rytmie, wykonując płynne ruchy, będziesz mógł skoncentrować się na większym wysiłku, podnoszącym rytm bicia serca, co znacznie polepszy twój trening.

Zalety pływania… Istnieje wiele powodów, dla których powinieneś przenieść się z kolejnym treningiem na basen. Po pierwsze, to wspaniałe ćwiczenie na układ sercowo-naczyniowy. Jeśli dasz sobie wystarczająco mocny wycisk, pływanie można porównać do biegania (o ile pływanie nie jest od niego bardziej intensywne). Ponieważ korzystasz z górnych i dolnych partii ciała, by odpychać się w wodzie, zaangażowana jest większa ilość mięśni. To właśnie dzięki temu spalasz więcej kalorii niż podczas biegania (podczas, którego górna cześć ciała nie jest aż tak bardzo zaangażowana).
Dodatkowo, dzięki pływaniu zyskujemy wspaniały trening wzmacniający. Dzień po pierwszej poważnej sesji treningowej w basenie, wyższe partie ciała prawdopodobnie będą obolałe. Będziesz używał mięśni w sposób, w który zwykle ich nie używasz, co wzmocnij całą okolicę ramion, a także mięśnie pleców (zwłaszcza mięsień najszerszy grzbietu).
Dodatkowo, wielu ludzi twierdzi, że pływanie jest świetnym sposobem na pozbycie się stresu. Pozwala oczyścić umysł, a więc czerpiemy z niego nie tylko fizyczne, lecz również psychiczne korzyści.

Sprzęt; Kolejnym fantastycznym aspektem pływania jest to, że jest względnie tanie. Wystarczy strój kompielowy i kpara okularów, a także zatyczki do uszu, lub zatyczka na nos, jeśli przeszkadza ci woda dostająca się tam.
Czepek może być również pomocny, ponieważ nada ciału opływowego kształtu, dzięki czemu będzie można szybciej poruszać się w wodzie, oraz będzie chronił twoje włosy od chemii w wodzie.
Dowiedz się w jaki sposób włączyć pływanie do twoich treningów, gdzie pływać i w jaki sposób pływanie może pomóc ci w leczeniu urazów.