TRENING – NAWYKIEM?

Ćwicz całe życie...

środa, 1 Sierpień 2018

5. Prowadź dziennik treningów i diety… Nic nie motywuje tak jak sukces, lecz by go ocenić musimy wiedzieć gdzie zaczęliśmy. Poprzez śledzenie intensywności treningu, przebiegu diety i pomiarów ciała, widzimy zmiany zachodzące w naszym organiźmie na bieżąco. Oglądając swoje ciało każdego dnia, nie zawsze jest to takie oczywiste. Zmiany następują powoli i z dnia na dzień nie jesteśmy w stanie ich zauważyć. Często zdarza się jednak, że spotykasz kogoś, kto nie widział cię od jakiegoś czasu i słyszysz ZACHWYT nad efektami swojej pracy. Prowadzenie dziennika pozwoli śledzić zmiany zapisane w wartościach liczbowych.

6. Nie bój się wypaść z toru… Nawet z najlepszym planem, wsparciem bliskich i ciągłą dyscypliną może się zdarzyć, że po prostu się nie udaje – życie staje nam na drodze. Kluczem jest, by nie pozwolić sobie na zbyt długą przerwę, gdy taka sytuacja nastąpi. Staraj się jak najszybciej powrócić do planu. Przerwa w planie treningowym nie jest porażką, a jeśli w miarę szybko do niego wrócisz, nic wielkiego się nie stanie. Problem pojawia się, gdy przerwa trwa dłuższy czas. Twoja forma się osłabia i część pracy, którą do tej pory wykonałeś, może okazać się zmarnowana. Staraj się jak najszybciej wrócić na tor, a najlepiej unikaj zdarzeń, które zmusiłyby cię do zejścia z obranej ścieżki.

7. Wybieraj rzeczy, które lubisz… Stosując przedstawioną taktykę, zwiększasz prawdopodobieństwo zyskania nawyku zdrowego stylu życia, lecz jeśli zdecydujesz się na treningi, ćwiczenia, czy jedzenie, którego nie lubisz, to szanse na powodzenie spadają prawie do zera. Istnieje wiele opcji do wyboru, w każdej dziedzinie, dlatego ważne jest by decydować się na to, co sprawia nam przyjemność. Dlaczego utrudniać coś, co już i tak nie jest proste?
Nie lubisz biegać? Wybierz rower. Nie przepadasz za siłownią? Zapisz się na ćwiczenia grupowe. Nie lubisz owoców? Pij świeże soki lub owocowe smoothies. Istnieje wiele sposobów, by osiągnąć cel, po prostu znajdź swój i dopasuj go do swojego życia.

Podsumowując; ustanów sobie realny cel, zanotuj plusy i minusy, zrób plan i trzymaj się go, nie bądź sam, prowadź dziennik, nie martw się jeśli coś stanie na przeszkodzie i wybieraj jedzenie oraz ćwiczenia, które lubisz.
Dzięki tym prostym zasadom, regularny trening szybko stanie się twoim nawykiem, a zdrowe i wysportowane ciało przywilejem, na który zapracujesz zachowując ciągłą motywację.