TRENING – NAWYKIEM?

Ćwicz całe życie...

środa, 1 Sierpień 2018

2. Lista zalet i wad…Napisz listę plusów i minusów, na której znajdą się rzeczy, które możesz zyskać i wszystko, co masz do stracenia. Jeśli kiedykolwiek poczujesz, że twoja determinacja spada, zajrzyj ponownie na swoją listę i przypomnij sobie co straciłeś w zamian za wszystkie korzyści, które osiągnąłeś. Przykładowa lista:
Plusy:

  • Lepsze ciało
  • Utrata wagi
  • Lepsze samopoczucie
  • Więcej energii

Minusy:

  • Pół godziny snu mniej
  • Musisz być zorganizowany
  • Musisz pić mniej alkoholu
  • Musisz lepiej się odżywiać

Po przeanalizowaniu powyższej listy powinno być oczywiste, że drobne wady zostały całkowicie wyeliminowane przez zalety. Niech to będzie uzasadnienie dlaczego decyzja o podjęciu treningu była i jest właściwą i dobrą decyzją.

3. Sporządź plan i trzymaj się go…Zyskiwanie kondycji to podróż, a by dotrzeć do celu każdej podróży potrzebna jest mapa. Planując dostać się z punktu A do punku B, możemy przygotować się na zmiany i dać sobie ścieżkę, za którą będziemy podążać, co pozwoli nam rozwijać się na obranej drodze, nie martwiąc się o utratę celu z zasięgu wzroku. By trzymać się swojej ścieżki, rozważ następujące punkty:

  • Zaplanuj czas swojego treningu – traktuj to jak spotkania biznesowe, na których musisz się pojawiać.
  • Miej plan „B”, na wypadek gdybyś nie był w stanie wykonać treningu o czasie, który był na niego przeznaczony – jeśli nie możesz iść na siłownię, co możesz zrobić zamiast tego? Jeśli pada deszcz, gdzie możesz ćwiczyć? Staraj się być przygotowany na każdą ewentualność, którą możesz przewidzieć.
  • Zaplanuj swoje menu na tydzień w przód i staraj się z góry odpowiednio zaopatrzyć. Faktem jest, że jeśli masz w lodówce śmieciowe jedzenie, istnieje o wiele większe prawdopodobieństwo, że je zjesz, niż gdyby go tam nie było. Upewnij się, że zawsze lodówka i szafki wypełnione masz zdrową żywnością, także zdrowymi przekąskami.
  • Pamiętaj, by nosić przy sobie wodę i coś zdrowego do przegryzienia, by nie dać skusić się otacząjącym automatom z batonikami, gdy w pracy będziesz miał ochotę na małe co nie co….
  • Powiedz o swoich planach innym, by przypadkiem nie próbowali namawiać się na zejście na złą drogę.

4. Ćwicz z innymi… Dlaczego masz cierpieć sam?! Poproś znajomych, sąsiadów, rodzinę i przyjaciół, by towarzyszyli ci w osiąganiu celów. Poszukaj ludzi myślących podobnie jak ty i ćwiczcie razem. Możesz wstąpić do jednej z wielu grup internetowych, które oferują ci zarówno wsparcie jak i informacje. Przede wszystkim ważne jest, by znaleźć bratnią duszę. Dla niektórych może to oznaczać zatrudnienie trenera osobistego (Centrum Treningowe i Poradnia Dietetyczna Fitnow.pl) lub przystąpienie do zajęć grupowych, a dla innych to wspólny trening z sąsiadem. Nie ważne którą metodę wybierzesz, łatwiej jest podołać wyzwaniom, gdy nie jesteś sam.