SYNDROM PRZETRENOWANIA…

SYNDROM PRZETRENOWANIA…

SYNDROM PRZETRENOWANIA… 300 466 FitNow - treningi personalne

Znaki i objawy syndromu przetrenowania…

  • Zmęczenie, fizyczne i/lub emocjonalne
  • Gorsze osiągnięcia
  • Problemy ze snem
  • Zmiany w pociągu seksualnym
  • Zmniejszony apetyt
  • Zmienne nastroje
  • Częste choroby
  • Zmiany w rytmie bicia serca podczas normalnych ćwiczeń

Jeśli jesteś oddany treningowi i doświadczysz któregokolwiek z tych znaków i objawów syndromu przetrenowania, może się okazać, że ćwiczysz za dużo. Jeśli objawy są poważne, powinieneś od razu udać się do lekarza. Inne choroby lub depresja mogą bardzo przypominać syndrom przetrenowania.

Jak zapobiec syndromowi przetrenowania?

  • Pozwól sobie na odpowiedni odpoczynek i regenerację. Zrób przynajmniej jeden dzień wolny od ćwiczeń. Możesz być aktywny podczas dni na regenerację, na przykład idź na spacer i rozciągaj się zamiast biegać i trenować z obciążeniem.
  • Skorzystaj z modelu periodyzacji, gdy będziesz projektował rutynę treningową. Periodyzacja oznacza przechodzenie przez okresy o mniejszej i większej intensywności. Ma to również dodatkową korzyść, ponieważ zapobiega i przełamuje stagnację w osiągnięciach fitness.
  • Śledź swoje treningi stosując dziennik ćwiczeń. Zapisuj takie szczegóły jak; sposób wykonania ćwiczenia, natężenie i intensywność oraz subiektywne czynniki jak intensywność z jaką trenujesz oraz poziom bólu i zmęczenia mięśni. W ten sposób będziesz na bieżąco ze swoimi postępami i będziesz wiedział kiedy nadszedł czas na zmianę rutyny. Pomoże to również szybciej zauważyć objawy przetrenowania.

Leczenie syndromu przetrenowania…W tym momencie możesz myśleć: „Super, chciałbym uniknąć przetrenowania, ale utknąłem pomiędzy serią objawów, i co teraz?” Dobra wiadomość jest taka, że syndrom przetrenowania zwykle sam przechodzi jeśli podejmie się odpowiednie kroki w celu dostosowania zachowań.