OPTYMALNY TRENING WYDOLNOŚCIOWY…

OPTYMALNY TRENING WYDOLNOŚCIOWY…

OPTYMALNY TRENING WYDOLNOŚCIOWY… 1550 650 admin

Znaczenie programu treningowego…Mięśnie mają ogromne zdolności przystosowawcze, więc praktycznie każdy program skupiający się na mięśniach poprawi ich ton, siłę i kształt. Często ciężka praca na siłowni nie daje wystarczających rezultatów w stosunku do włożonego wysiłku. Dla osób borykających się z tego typu problemami proponujemy trening przez nas nazywany – Optymalnym Treningiem Wydolnościowym. Korzysta on z połączenia ćwiczeń oporowych mocno obciążających ciało, by zbudować siłę oraz z ruchów eksplozywnych, by zwiększyć moc. Podkręca również system hormonalny, który wywołuję syntezę mięśni i wspiera utratę tłuszczu. Pamiętajmy jednak o jednym – ten rodzaj ćwiczeń może być rozwiązaniem dla osób, które już mają za sobą ciężką pracę i staż na siłowni, ponieważ duże obciążenia oraz ruchy eksplozywne, jeśli źle wykonywane, są prekursorem do kontuzji.
Efektywny program treningu z obciążeniem powinien wywoływać wysoki poziom napięcia mięśniowego. Trening eksplozywny przeciąża włókna mięśniowe i tworzy większe napięcie mięśniowe niż jakakolwiek inna forma treningu. Mimo to niewiele osób dodaje go do swojego programu. Trening z dużą szybkością może powodować urazy jeśli będziesz zbyt gwałtownie przechodził na bardziej zaawansowany poziom. Zacznij od małych obciążeń i powoli zwiększaj intensywność wraz z poziomem zaawansowania. Prowadź również zdrowy tryb życia, łącznie ze sprawnością fizyczną, zdrową dietą, radzeniem sobie ze stresem, odpowiednią ilością snu i odpowiednim programem treningowym, który nie wywoła przetrenowania. Trening eksplozywny z dużą szybkością to przełom naukowy, daje natychmiastowe rezultaty i pomaga zyskać optymalne osiągnięcia.

Trening eksplozywny włącza twój wewnętrzny tryb spalania tłuszczu… Tkanka mięśniowa to jedna z najbardziej metabolicznie aktywnych tkanek w organiźmie. Im więcej masz mięśni, tym więcej kalorii będziesz spalać w ciągu dnia i nocy. Mięśnie są również ważne jeśli chodzi o zużywanie kalorii podczas i po ćwiczeniach. Budowanie masy mięśniowej jest ważnym sposobem na zwiększenie metabolizmu, spalanie większej ilości kalorii i utratę tłuszczu. Intensywny trening z obciążeniem buduje mięśnie i redukuje tłuszcz. Ponieważ mięśnie są gęstsze niż tłuszcz, twoje ciało będzie miało solidny i stonowany wygląd.
Podnoszenie ciężarów zwiększy masę mięśniową i spali więcej kalorii. Nie bądź mięczakiem. Trenuj intensywnie i eksplozywnie podczas każdej serii i każdego powtórzenia. Zbuduje to metabolicznie aktywne mięśnie, które pomogą spalić więcej kalorii i tłuszczu. Ciężka praca przybliży cię do twoich celów.

Optymalny Trening Wydolnościowy… Program treningowy składa się z treningu oporowego o dużej intensywności, ćwiczeń eksplozywnych, treningu interwałowego o wysokiej intensywności i ćwiczeń aerobowych. Program treningu eksplozywnego z obciążeniem składa się z tradycyjnych ćwiczeń, takich jak przysiady i wyciskanie na ławce, po których następują szybkie ćwiczenia na moc.
Trenerzy ze wschodnich Niemiec oraz z Rosji rozwinęli w latach ’70 technikę dobierania w pary ćwiczeń obciążających mięśnie z nieobciążonymi ćwiczeniami eksplozywnymi (np. plyometryczne skoki na pudło, pompki marynarskie, skipping na skakance). Wykonaj każdą parę ćwiczeń bez odpoczynku, odpocznij dwie minuty, wykonaj kolejną parę ćwiczeń i tak dalej. Wykonuj taki trening dwa razy w tygodniu. W pozostałe dwa dni wykonuj trening interwałowy o wysokiej intensywności. Pamiętaj o solidnej rozgrzewce przynajmniej przez dziesięć minut zanim rozpoczniesz jakikolwiek trening.