HARDKOROWY ATLETYZM…

Co potrzebujesz wiedzieć ???

piątek, 13 Wrzesień 2019

Dla wielu ludzi, dążenie do codziennej poprawy sprawności fizycznej skupia się na rozwijaniu szeroko pojętych umiejętności. Dotyczy to przede wszystkim radzenia sobie w każdej sytuacji – w sporcie, podnoszeniu ciężarów, samoobronie, życiu codziennym. Na szczęście, gdy trenujesz w takim celu i masz na uwadze właśnie taki efekt, osiągasz równocześnie korzyści estetyczne...

Wielu facetów jest silnych i elastycznych. Niektórzy z nich są nawet szybcy. Jednak już nie tak wielu z nich posiada wszystkie te cechy i doskonałe ciało.

Oto jak trenować, by to osiągnąć…

  • Hardcorowy Atletyzm wymaga jakości ruchu, koordynacji, siły i szybkości – w tej kolejności.
  • O wiele łatwiej jest zwiększyć masę mięśni i siłę jeśli jesteś elastyczny i dobrze się poruszasz.
  • Skupiaj się tylko na ruchach, które mają największe przełożenie w życiu codziennym.

Piramida… Trudność zazwyczaj polega na tym, że jeśli chcesz poprawić daną kategorię rozwoju sprawności i sylwetki w jednym zakresie, musisz poświęcić jakąś inną. W końcu doba ma tylko 24 godziny.
Słyszeliście historie ciężarowców najcięższej wagi, którzy prawie mdleli zaledwie od wchodzenia po schodach? Są oni niesamowicie silni, lecz nie użyłbym w ich przypadku określenia „atletyczni”.
Każdy nowy klient przychodzi z różnymi mocnymi i słabymi stronami swojej formy, lecz najbardziej podekscytowany jestem, gdy mam do czynienia z kimś elastycznym i z dobrą koordynacją. O wiele łatwiej jest zwiększyć masę mięśniową i siłę kogoś, kto dysponuje dobrą jakością ruchów.

Możemy spojrzeć na te cechy przedstawione w postaci graficznej piramidy;

Myśl przewodnia jest następująca – potrzebujesz wykonywać ruchy poprawnie i dobrej jakości, na których będziesz mógł budować resztę. Tylko wtedy, gdy osiągniesz odpowiedni poziom wszystkich tych wartości, twoje ciało będzie można opisać jako prawdziwie atletyczne.