PŁASKI BRZUCH, JĘDRNE POŚLADKI…

Klucz do seksownej sylwetki...

wtorek, 15 Listopad 2016

Płaski brzuch i jędrne pośladki są kluczem do seksownie wyglądającego ciała. Firmy wydają miliardy dolarów na reklamę, żeby przekonać cię do kupna ich produktów, programów i książek, które rzekomo poprawią wygląd twojego brzucha oraz pośladków. Dlaczego kobiety nie osiągają pożądanych rezultatów? Ponieważ informacje, które uzyskują są zazwyczaj błędne i bezwartościowe. Budowanie zaskakująco seksownego ciała wymaga znacznie więcej niż tylko wykonywania kilku ćwiczeń.

KLUCZ DO SEKSOWNEJ SYLWETKI… Utrata tłuszczu jest kluczem do zyskania seksownie wyglądającego ciała. Wykonywanie tysiąca powtórzeń ćwiczeń na mięśnie brzucha i pośladków nic nie da, jeśli mięśnie są pokryte warstwą tłuszczu. Zacznij się go pozbywać, jeśli chcesz mieć płaski brzuch i jędrne pośladki. Nie oznacza to jednak, że powinnaś przestać trenować te miejsca na siłowni, musisz w jednakowym stopniu skupić się na ćwiczeniach aerobowych i zdrowej diecie ze zmniejszoną ilością kalorii.

ĆWICZENIA AEROBOWE… Ćwiczenia aerobowe są lepsze niż trening oporowy pod kątem utraty tłuszczu trzewnego. Tłuszcz trzewny znajduje się głęboko w jamie brzusznej i otacza organy wewnętrzne. Jest niebezpieczny, ponieważ zwiększa ryzyko wystąpienia chorób układu krążenia i jest główną przyczyną śmierci kobiet powyżej 35 roku życia. U kobiet występuje tendencja do odkładania się tłuszczu w udach, biodrach i pośladkach, ale ilość tłuszczu trzewnego zwiększa się wraz z wiekiem. Tłuszcz brzuszny powiązany jest z insulinoopornością, która rozwija się z powodu braku aktywności fizycznej, słabej diety i kiepskiej genetyki.

POKŁADY TŁUSZCZU… U kobiet występują większe i liczniejsze komórki tłuszczowe (adipocyty), które zdolne są to przechowywania większych ilości tłuszczu niż komórki męskie. Kobiety mają wyższy poziom hormonu nazywanego leptyną, który pośrednio kontroluje produkcję enzymów lipogennych (odkładających tłuszcz; FAS i ACC) i enzymów lipolitycznych (uwalniających tłuszcz; ATGL, HSL).
Estrogen również wpływa na odkładanie się tłuszczu u kobiet. Kobiece hormony wpływaja na mazynowanie energii w adipocytach podskórnych, które są zdecydowanie większe niż komórki tłuszczu trzewnego. Prawidłowe stężenie estrogenów sprzyja spalaniu tłuszczu, ale jego nadmiar może powodować otyłość i utrudniać lipolizę. Na poziom estrogenu może wpływać dieta oraz styl życia. Zasugerowano, że dieta bogata w sztuczne składniki, przetworzone cukry i mąkę może wpływać na podwyższanie poziomu estrogenu. Zła dieta prowadzi do otyłości, chorób układu krążenia, problemów trawiennych i insulinooporności.
Dopływ substancji podobnych do estrogenów z pewnych źródeł pożywienia może spowodować, że komórki tłuszczowe zaczną się rozrastać i będzie je trudno obkurczyć. Ważne jest, by spożywać jedzenie, które ma właściwości przeciw estrogenne. Pożywienie o właściwościach przeciwestrogennych to warzywa krzyżowe (brokuły, kalafior, sałaty, kapusta), męczennica, owoce cytrusowe, kwasy omega-3, dziki łosoś, organiczne produkty mleczne, surowe orzechy i nasiona, awokado, oliwa z oliwek, olej z zarodków pszenicznych, zielone warzywa, pełnoziarnisty owies i jęczmien, warzywa strączkowe, przyprawy (kurkuma, oregano, tymianek, rozmaryn i szałwia) oraz zioła (korzeń mniszka lekarskiego, imbir, amla oset mleczny).
Poniżej znajduje się przykład sposobu, w który można dołączyć do swojej diety pokarmy wykazujące działanie przeciw estrogenowe. Ilości powinny zostać odpowiednio dopasowane do celów.