IDEALNY PROGRAM ZMIAN…

5 pytań kobiet rozpoczynających program utraty wagi...

poniedziałek, 14 Styczeń 2019

Czy trening z obciążeniem sprawi, że będziesz napakowana? Czy przez węglowodany przybędzie ci więcej tłuszczyku? Co z trzema pełnymi posiłkami dziennie? Poznaj odpowiedzi na 5 pytań, które powinny znać wszystkie kobiety rozpoczynające program utraty wagi...

Czy podnoszenie ciężarów sprawi, że będę napakowana? Podnoszenie ciężarów (trening z obciążeniem) jest po prostu jedynym sposobem, żeby osiągnąć zgrabną sylwetkę, która jest marzeniem większości kobiet. Ciągle słyszę kobiety mówiące „Nie chcę być zbyt duża, czy napakowana.” Drogie Panie, wy po prostu nie macie wystarczająco testosteronu w waszych ciałach, żeby nabrać masywnego kształtu. Jeśli przez przypadek zbudujecie więcej masy mięśniowej niż chcecie, po prostu podnoście mniejsze ciężary i wykonujcie więcej powtórzeń.
Jeśli uda ci się już osiągnąć idealny rozmiar ramion, będziesz musiała przestać podnosić duże ciężary. Aby utrzymać obecny rozmiar, zmniejsz podnoszony ciężar i zwiększ ilość wykonywanych powtórzeń. Jeśli w pewnym momencie wykonywałaś uginanie przedramion z hantlami o wadze 10kg i 10-12 powtórzeniami, teraz wykonuj je z 7-9kg czyli obciążeniem pozwalajacym na wykonanie 20-25 powtórzeń. Dodaj również więcej serii i zmniejsz czas odpoczynku do 15-30sec.
Poza tworzeniem idealnego wyglądu zewnętrznego, podnoszenie ciężarów ma również inne pozytywne aspekty dla kobiet. Przede wszystkim zmniejsza ryzyko osteoporozy – generalnie ćwiczenia z obciążeniem wspomagają rozwój kości, a nie ich utratę.



Czy węglowodany nie sprawią, że będę gruba?Nie i Tak. Można powiedzieć że potrzebujemy węglowodanów, również do zrzucenia wagi. Bez energii pochodzącej z węglowodanów, nie można spalać kalorii, dzięki którym pozbywamy się tłuszczu.  (choć ostatnio coraz głośniej o diecie bogatej w tłuszcze)  Wszystko zależy od odpowiedniego czasu dostarczenia wartości odżywczych.
Przede wszystkim, powinnaś trzymać się węglowodanów złożonych, które występują w jedzeniu takim jak: owsianka, chleb pełnoziarnisty i brązowy ryż. Staraj się przyjmować większość węglowodanów złożonych na początku dnia i zmniejszaj ich ilość stopniowo do wieczora. Możesz zjeść małą ilość węglowodanów prostych zaraz po treningu, razem z dobrym źródłem szybko trawiących się białek, takich jak shake białkowy.
Szybko trawione węglowodany pomogą w absorpcji białek do mięśni. Jest to spowodowane tym, że po intensywnych ćwiczeniach, ciało całkowicie pozbawione jest glukozy.
Osobiście lubię wypić mój shake białkowy i zjeść kromkę chleba razowego. W ten sposób, dostarczam do organizmu 14g szybko przyswajalnych węglowodanów i dodatkowo zaspakajam głód.
Jeżeli twoja dieta jest zbyt bogata w węglowodany, to twoje ciało, jeśli jest podatne na odkładanie tkanki tłuszczowej, może odłożyć część węglowodanów „na później” właśnie w tej formie.