WĘGLOWODANY – MAŁE, PODSTĘPNE DRANIE…

Pięć rzeczy, które powinniście wiedzieć o węglowodanach...

poniedziałek, 22 Maj 2017


3. Węglowodany i napięcie podczas ćwiczeń… Co najlepiej zmniejsza katabolizm mięśni podczas treningów? Odpowiedź jest prosta: węglowodany o wysokim IG spożywane w czasie wysiłku. Oparte jest to na twardych, naukowych dowodach. Węglowodany proste zjadane podczas treningu konsekwentnie i niezawodnie obniżają wskaźniki utraty mięśni, takie jak interleukina 6. Interleukina 6 jest kataboliczną (rozkładającą mięśnie), cytokiną wywołującą stany zapalne. Zmniejszenie jej ilości we krwi zachowa tkankę mięśniową w lepszym stanie.
Węglowodany proste powodują wzrost insuliny we krwi, która jest powiązana z hormonem stresu (kortyzolem) odpowiadającym za rozkład tkanki mięśniowej. Im wyższy poziom insuliny, tym niższy poziom kortyzolu, a mięśnie są wówczas chronione.


4. Nadmierne kalorie z węglowodanów = otyłość… Bez wątpienia nadmiar węglowodanów w diecie odkłada się w postaci tłuszczu. W tym przypadku nie ma różnicy, czy pochodzą one z Coca-Coli, czy z nadmiaru ryżu basmati. Jeśli chcecie podnieść poziom antykatabolicznej insuliny we krwi, by budować ciało lub waszym celem jest napełnienie mięśni glikogenem, nie możecie robić tego przez cały dzień, a tym bardziej codziennie. Najlepiej przyjmować cukry podczas ćwiczeń, bo cała gospodarka hormonalna jest wtedy zmieniona i można zyskać tylko korzyści z węglowodanów prostych. Po treningu należy zwiększyć ilość przyjmowanych węglowodanów, ale po upływie określonego czasu nasze hormony wracają do stanu sprzed treningu i nadmiar cukrów zamieni się w tłuszcz. Kluczem do pięknej sylwetki jest odpowiednie wyczucie czasu.


5. Oszustwo chleba pełnoziarnistego!!! W produktach w 100% pełnoziarnistych występują prozdrowotne fitochemikalia, minerały oraz mnóstwo błonnika. Przeprowadzono wiele badań pokazujących, że spożywanie pełnoziarnistych produktów pomaga zachować mniejszą ilość tkanki tłuszczowej w ciele. Jednak zawsze punktem odniesienia były osoby odżywiające się z zasady źle. Nic dziwnego, że ktoś jedzący mnóstwo białego chleba, fast foody i inne małowartościowe produkty ma gorsze wyniki, niż osoba na racjonalnej diecie. Nie dokonano żadnych badań, które jednoznacznie wykazywałyby, że produkty pełnoziarniste mają wpływ na utratę tłuszczu. By schudnąć nie trzeba od razu rezygnować z kasz, czy zdrowego pieczywa, ale ich ograniczenie z pewnością przyspieszy osiągnięcie wyznaczonego celu.