TŁUSZCZYK NA BRZUCHU…PART2

10 sposobów na pozbycie się tłuszczyku na brzuchu...

środa, 2 Maj 2018

 

WAPŃ I WITAMINA D…Na temat wapnia i witaminy D powstało nieco zamieszania w ostatnich latach. Czy odgrywają one rolę w kontrolowaniu wagi? Cóż, jedno z najnowszych badań pokazuje, że wapń i witamina D mogą odgrywać ważną rolę w regulowaniu tłuszczu na brzuchu. Do każdych, równoległych badań z wykorzystaniem ślepych prób i placebo, trwających przez 16 tygodni przypisano losowo 171 dorosłych osób otyłych lub z nadwagą, które miały otrzymywać 240-mililitrowe trzy szklanki szklanki soku pomarańczowego o zmniejszonej ilości kalorii, fortyfikowanego 350 miligramami wapnia i 100 IU witaminy D lub napój kontrolny – 240-mililitrowa szklanka zwykłego soku pomarańczowego lub ze zmniejszoną ilością kalorii, który również miał być pity trzy razy dziennie. Chociaż żadna z grup nie straciła na wadze, zmniejszenie ilości trzewnej tkanki tłuszczowej, co zostało zmierzone za pomocom komputerowej tomografii, było znacznie bardziej widoczne u obydwóch grup otrzymujących sok pomarańczowy fortyfikowany wapniem i witaminą D. Podczas innych badań przyglądano się 119 zdrowym kobietom po okresie menopauzy i okazało się, że przyjmowanie wapnia z dietą jest znacznie powiązane z mniejszym gromadzeniem się środbrzusznej tkanki tłuszczowej w ciągu roku. W połączeniu te badania jeszcze bardziej wspierają fakt, że powinniśmy spożywać dzienną dawkę wapnia i witaminy D.

SPRZYJMOWANIE WĘGLOWODANÓW I ALKOHOLU…Jeśli słyszałaś, że niewielka ilość alkoholu jest dla ciebie dobra, zwróć szczególną uwagę na słowo „niewielka”. Badania opierające się o porównaniu podłużne sprawdziły spożywanie alkoholu przez całe życie oraz ogólną ilość tłuszczu oraz ilość tłuszczu na brzuchu u ponad 250000 osób dorosłych zapisanych na europejskie badanie prospektywne nad nowotworami i odżywianiem. Okazało się, że spożywanie alkoholu przez całe życie pozytywnie wpływa na ogólną ilość tkanki tłuszczowej oraz tłuszczu na brzuchu.

SPALAJ WIĘCEJ TŁUSZCZU Z HIIT…Chociaż podnoszenie ciężarów pozwala zbudować beztłuszczowe i stonowane mięśnie, które widzimy na okładkach magazynów, ćwiczenia aerobowe i anaerobowe pomagają pozbyć się tkanki tłuszczowej, dzięki czemu twoja niewiarygodna muskulatura staje się widoczna. I mimo, że każda forma kardio spala kalorie i mogłabyś spędzać godziny na rowerze stacjonarnym, najbardziej efektywnym sposobem na pozbycie się tłuszczu jest zwiększenie intensywności i danie z siebie wszystkiego przez krótki okres czasu, po którym następuje aktywny odpoczynek, a następnie powtarzanie tego cyklu kilka raz w ciągu 20-30 minut. Podczas porównywania treningu interwałowego o wysokiej intensywności(HIIT) przez 15-20 tygodni naukowcy odkryli, że HIIT prowadzi do korzystnych adaptacji metabolicznych w mięśniach szkieletowych, które wspierają zużywanie tłuszczu.
Jeśli chcesz mieć mniejszą talię zastosuj trening HIIT, a najlepiej wszystkie 10 wskazówek zamieszczonych w tym artykule. Stosując je i skupiając się na głodzie oraz uczuciu sytości możesz wyrzucić liczenie kalorii przez okno i nadal obserwować pozytywne wyniki.