ROŚLINNE ŹRÓDŁA BIAŁKA…

ROŚLINNE ŹRÓDŁA BIAŁKA…

ROŚLINNE ŹRÓDŁA BIAŁKA… 1550 650 FitNow - treningi personalne


KIEŁKI FASOLI MUNG…. 
Być może widziałaś tą małą fasolkę w świeżej tortilli, ale w ciągu lat nie nabrała ona zbyt dużo wiarygodności. Większość rodzajów fasoli to świetne źródło błonnika rozpuszczalnego w wodzie oraz białek i chociaż ta fasolka nie jest na szczycie listy białek pochodzących z fasoli, stanowi ich dobre źródło. Jedna szklanka kiełków zawiera 3,18 gram białek i bardzo mało kalorii.


MIGDAŁY… To wspaniała przekąska, którą warto mieć pod ręką – zawiera mnóstw składników odżywczych oraz białka. Migdały są jednymi z najlepszych w rodzinie orzechów pod kątem zawartości składników odżywczych, co oznacza, że dłużej czujesz się najedzona. Porcja czyli około 25 orzechów, zawiera 6,05 gram białka. Są one świetnym dodatkiem do każdej przekąski i posiłku.


SZPINAK… Każdy wie, że szpinak to szczególna zielenina. Od bohatera z bajki po wytworne sałatki w restauracjach, szpinak ma zdecydowanie dobrą sławę i to ze słusznych powodów. Szklanka ugotowanego szpinaku zawiera 5,40 gram białek. Jest również wypełniony roślinnymi składnikami odżywczymi i ma właściwości antyrakowe dzięki flawonoidom. Szpinak jest dobry dla twojego mózgu, skóry, oczu i kości.


BROKUŁ… Brokuł ma wiele substancji odżywczych podobnych do kalafiora, co jest logiczne, ponieważ należą do tej samej rodziny roślin krzyżowych. Niektóre dzieci lubią brokuły ze względu na to, że wyglądają jak małe drzewka. Natomiast dorośli mogą się cieszyć ich imponującym profilem składników odżywczych. Szklanka pokrojonych brokułów zawiera 5,8 gram białka i mnóstwo radości.

KOMOSA RYŻOWA… Komosa ryżowa sama w sobie jest idealnym źródłem białka i królową wszystkich ziaren. Ma największą zawartość białek – 18%, co oznacza, że jedna czwarta szklanki komosy ryżowej zawiera 8 gram białek. Jeśli połączysz ją z kilkoma różyczkami kalafiora i ze szparagami, kiełkami fasoli lub brokułem, łatwo uzyskasz posiłek zawierający 40 gram białka.