ROŚLINNE ŹRÓDŁA BIAŁKA…

ROŚLINNE ŹRÓDŁA BIAŁKA…

ROŚLINNE ŹRÓDŁA BIAŁKA… 1550 650 FitNow - treningi personalne

SZPARAGI GRILOWANE… Szparagi z odrobiną octu balsamicznego wystarczą, by narobić apetytu. 8 szparagów ma 3,10 gram białek – to sporo jak na takie chudziutkie warzywo. Prócz tego są pełne witamin i składników mineralnych, dodatkowo zapobiegają nowotworom, wspomagają prawidłowy rozwój płodu i odchudzają, ponieważ w 100 g zawierają tylko 18 kcal.


KALAFIOR… Prawdopodobnie większość z was nie jest entuzjastą kalafiora. Być może nawet zastanawiacie się jak zdrowe może być całkowicie białe warzywo? Ale gdy już dowiecie się czegoś na temat korzyści zdrowotnych kalafiora i innych członków jego rodziny warzyw krzyżowych, zaczniecie go bardziej szanować. Jedna szklanka ugotowanego kalafiora zawiera 2,30 gram białek i mnóstwo składników odżywczych, które zmniejszają ryzyko zachorowania na raka i choroby układu krążenia.

ORZECHY ARACHIDOWE… Każde dziecko prawdopodobnie jadło kanapkę z masłem orzechowym i dżemem, ale podejrzewam, że nie zdajecie sobie sprawy z tego jak zdrowa jest ta przekąska. Jedna porcja, czyli około 29 orzechów prażonych na sucho i bez soli – to 6,72 gramy białka. Dodatkowa zaleta to rekordowa ilość witaminy B3 (niacyny), a także witaminy E i kwasu foliowego. Lepiej jednak unikać orzeszków ziemnych prażonych i solonych, a wybierać te naturalne w łupinach.

OWSIANKA… Owsianka zyskała złą sławę jako pokarm dla małych dzieci albo dla więźniów z dawnych lat, ale tak naprawdę jest to DANIE godne królowej. Jedna szklanka gotowanej owsianki zawiera 6,09 gram białka, a także jest wspaniałym źródłem błonnika oraz pomaga ustabilizować poziom cukru we krwi. Ciesz się nią rano i dodaj do niej owoce i cynamon – to same pyszności…