JESTEŚ TYM CO JESZ!

Czym dla Ciebie jest zdrowa żywność i styl życia?

czwartek, 22 Czerwiec 2017

Dobra dieta… Nasuwa się zatem pytanie – Czym jest „dobra dieta” i jakie składniki powinny w niej dominować?
Po pierwsze, termin „dieta” kojarzy się z okresem restrykcyjnego żywienia dla utraty tłuszczu. Musisz zrozumieć, że używając słowa dieta, myślę o długoterminowym systemie odżywiania, w celu opytmalizacji zdrowia i wydajności organizmu.
Czy odpowiedzią jest typowa piramida żywności proponowana przez naukowców i dietetyków?
Chociaż uważam, że wzór diety z dużą ilością węglowodanów złożonych, umiarkowaną ilością białka i niską ilością tłuszczu jest lepszy, niż jedzenie na wynos, słodycze i napoje gazowane, nie zawsze jest to optymalny schemat dla każdego.
Antytezą piramidy żywieniowej jest dieta Paleo, zwana też dietą jaskiniowców, która składa się z dużej ilości białka, średniej lub umiarkowanej ilości tłuszczu i niskiej ilości węglowodanów. Osobiście lubię takie podejście, lecz mam też świadomość, że dla wielu ludzi jest to zbyt restrykcyjna dieta, by trzymali się jej na dłużej. Dla większości najlepszą dietą jest taka, która będzie znajdować się gdzieś pomiędzy tymi dwiema skrajnościami.

Strategia działania… Niezależnie od rodzaju planu żywieniowego, który wybierzesz, ważne jest, by pamiętać podstawową zasadę każdej diety – jesteś tym, co jesz. To często pomijany aspekt w poszukiwaniach najlepszej diety redukcyjnej, która obiecuje, że już pod koniec tygodnia będziesz jak nowy. Jeśli jesz zdrowo, skład ciała (stosunek ilości tłuszczu do mięśni) generalnie powinien ustabilizować się na dobrym poziomie bez większych problemów.
Oto moich 5 wytycznych względem zdrowej diety, które dla 90+% ludzi przyniosą 90+% rezultatów, których oczekują względem zdrowia i składu ciała;

  1. Jedz białko w każdym posiłku
  2. Jedz warzywa i/lub owoce w każdym posiłku
  3. Jedz węglowodany (w postaci pełnoziarnistej) w zależności od twojego poziomu aktywności fizycznej – im bardziej aktywny jesteś, tym więcej
  4. Nie pij kalorii – pij głównie wodę
  5. Ogranicz lub wyeliminuj cukier, sól, produkty mleczne (w przypadku alergii lub nietolerancji) i przetworzone produkty zbożowe

Istnieje wiele suplementów dietetycznych i cudownych przepisów, które można zastosować, lecz wierzę, że jeśli będziesz trzymał się sumiennie tych pięciu prostych reguł, przyniesie to doskonałe rezultaty, a zdrowe nawyki żywieniowe staną się dla Ciebie normą w każdym posiłku.