SPINNING…

SPINNING…

SPINNING… 306 450 FitNow - treningi personalne

WSKAZÓWKI TECNICZNE…
Podczas niektórych zajęć stosuje się bezprzewodowe pulsomierze, by dostosować intensywność ćwiczeń i mieć pewność, że wszyscy uczestnicy pracują wystarczająco ciężko, ale nie za ciężko! Zanim wskoczysz na rower stacjonarny na sali, twój instruktor powinien upewnić się, że jest on odpowiednio dostosowany do twojego kształtu i rozmiaru. Oznacza to, że wysokość siedzenia i kierownicy powinna być dopasowana, tak samo jak siodełko i kierownica, które mogą być regulowane w przód lub w tył. Ponieważ zajęcia z jazdy na rowerze stacjonarnym są bardzo powtarzalne, ważne jest, by twój rower był odpowiednio ustawiony, w przeciwnym razie możesz odnieść krótko- lub długoterminowe urazy. Jeśli podczas zajęć jest ci niewygodnie, powinieneś dodatkowo dostosować ustawienie elementów roweru.

CELE JAZDY NA ROWERZE… Zajęcia z jazdy na rowerze stacjonarnym polegają głównie na zyskiwaniu kondycji aerobowej i dzięki temu są użyteczne, jeśli chodzi o spalanie tłuszczu, kontrolę wagi oraz rozwijanie sprawności krążeniowo-oddechowej. Nie jest niczym zaskakującym fakt, że elementem ciała, który pracuje najwięcej są nogi. Stosowanie nosków i odpowiedniej techniki pedałowania oznacza, że zarówno mięśnie czworogłowe, jak i dwugłowe otrzymują dobry trening podczas zajęć tego typu, tak samo jak łydki i mięśnie znajdujące się w przedniej części goleni.

RODZAJE ZAJĘĆ…Zajęcia składają się z wielu elementów, co sprawia, że trening jest zawsze świeży i efektywny. Oczywiście MÓGŁBYŚ pedałować z jednakowym tempem przez godzinę, ale prawdopodobnie bardzo byś się nudził, zdrętwiałby ci tyłek, a korzyści fitness byłyby ograniczone. Zamiast tego instruktorzy wykorzystają całą serię różnych manewrów zaprojektowanych w taki sposób, by przyspieszyć rytm bicia serca. Typowe zajęcia z jazdy na rowerze składają się z kilku albo wielu poniższych elementów jak: 1.Sprinty na siedząco, 2.Sprinty na stojąco, 3.Bieganie – pozostawanie poza siedzeniem w wyprostowanej pozycji, 4.Wspinaczka na siedząco, 5.Wspinaczka na stojąco, 6.Podskoki – krótkie okresy zwiększonej prędkości, które mają naśladować oddalanie się od innych osób, 7.Pedałowanie w wysokim tempie przy niskim oporze, 8.Pedałowanie w niskim tempie przy wysokim oporze, 9.Pedałowanie ze szczególnym akcentowaniem pracy jedną nogą. Zwykle muzyka jest dobierana w taki sposób, by pasowała do danego elementu zajęć – szybsza muzyka podczas sprintów, wolniejsza dla wspinaczki i tak dalej.

WADY I ZALETY JAZDY NA ROWERZE STACJONARNYM… Nie ma wątpliwości, że zajęcia z jazdy na rowerze stacjonarnym są efektywnym treningiem aerobowym, który może również zawierać elementy treningu anaerobowego. Twoje nogi zyskują wspaniały trening, a na dodatek jest to świetne ćwiczenie spalające tłuszcz. Większość osób wychodząc z sali ocieka potem, co daje poczucie dokonania jakiegoś osiągnięcia oraz satysfakcji z dobrze wykonanego treningu. Nie ma żadnych skomplikowanych układów do opanowania, więc zajęcia z jazdy na rowerze to jedna z bardziej natychmiastowych form ćwiczeń grupowych. Istnieje relatywnie niewiele wad zajęć z jazdy na rowerze. Ponieważ ilość rowerów może być ograniczona, jeśli sala rowerowa cieszy się popularnością na siłowni, czasem może okazać się, że dostanie się na wybrane zajęcia nie jest możliwe. Jeśli ćwiczymy zwłaszcza dolne partie ciała, ważne jest, by upewnić się, że wykonujesz również ćwiczenia na górne partie ciała jako dodatek do zajęć z jazdy na rowerze – i nie mam tu wcale na myśli podciągania się na drążku. Dodatkowo niektórzy bardziej wrażliwi ludzie mogą stwierdzić, że rowery stacjonarne bez siodeł są zbyt niewygodne. Można sobie z tym poradzić nosząc spodnie do jazdy na rowerze, spodenki z odpowiednią wyściółką lub kładąc osłonkę żelową na siodełko.