CZY CHODZENIE JEST TAK SAMO DOBRYM TRENINGIEM JAK BIEGANIE?

CZY CHODZENIE JEST TAK SAMO DOBRYM TRENINGIEM JAK BIEGANIE?

CZY CHODZENIE JEST TAK SAMO DOBRYM TRENINGIEM JAK BIEGANIE? 300 481 FitNow - treningi personalne

Plan działania… Gdy bieganie nie wchodzi w grę, chodzenie z ciężarkami może być najlepszym sposobem by uzyskać energetyzujący trening. Jedne z badań wykazały, że chodzenie z prędkością 6km/h na bieżni z ciężarkami na kostkach i nadgarstkach jest porównywalne do joggingu z prędkością 8km/h bez dodatkowego obciążenia.
Bez względu na tempo w którym czujesz się komfortowo, zawsze pamiętaj by nie przesadzać. Szokujące sześćdziesiąt procent biegaczy doświadcza kontuzji na tyle poważnych, że nie są w stanie biegać!!!!!!! Pamiętaj więc, że sesja treningowa może być zbyt obciążająca, jeśli nie jesteś w stanie w jej trakcie swobodnie rozmawiać. Słuchaj swojego ciała i zawsze dobrze się rozgrzewaj oraz wykonuj ćwiczenia na ochłodzenie, by ochronić się przed kontuzjami.
Znudzony zarówno chodzeniem jak i bieganiem? Cóż, istnieją miliony innych sposobów, by pozostać aktywnym, od jogi i pilates, po podnoszenie ciężarów lub kolarstwo górskie. Nie bój się eksperymentować i próbować nowych rzeczy, by pozostać zdrowym i szczęśliwym!

Podsumowanie Regularne kardio (z dowolną prędkością) może pomóc ci zachować zdrowe ciało, nie wspominając o poprawie nastroju i zwiększeniu poziomu energii. Mimo wszystko bieganie spala jednak około 2 i pół raza więcej kalorii niż chodzenie. Bieganie może także pomóc lepiej kontrolować apetyt, więc biegacze mogą stracić na wadze szybciej niż osoby, które wybierają chodzenie, niezależnie jak daleko by poszli. Mimo to, bieganie nie jest dla wszystkich: bieganie z pełną prędkością może zwiększyć ryzyko kontuzji. Wykorzystanie ciężarków na kostki i nadgarstki lub chodzenie pod górę może pomóc ci zwiększyć intensywność ćwiczeń jednocześnie nie dodając nacisku na stawy jaki przynosi bieganie.