5 PORAD DO DOSKONAŁEGO TRENINGU DLA KOLARSTWA GÓRSKIEGO

Popraw swoje wyniki!

środa, 20 Wrzesień 2017


Wyciskanie sztangi w pionie jest jednym z najlepszych ćwiczeń by uzyskać tę wytrzymałość. Wielu ludzi unika tego ćwiczenia, ponieważ boją się kontuzji pleców, inni z kolei nie wykonują go, bo standardowe wyciskanie sztangi na ławce jest łatwiejsze (i może imponować większym obciążeniem na sztandze).

Fakty jednak przemawiają za tym ćwiczeniem, ze względu na to, że znacznie zwiększa siłę barków, jak również stymuluje do pracy wszystkie mięśnie stabilizacyjne tułowia. Dzięki niemu możemy wyeliminować zmęczenie ramion i tułowia, nawet na najdłuższych i najbardziej nierównych trasach. Pomyśl o swoich ramionach jak o amortyzatorach, z mięśniami dookołaniczym cewki absorbujące wstrząsy – wzmacnianie każdego obszaru absorbującego wstrząsy ma sens.

4. Rozciąganie wielopłaszczyznowe
W pierwszej poradzie wspomniany został trening zginacza stawu biodrowego. Mimo że to ćwiczenie nie pomoże w tej kwestii, ważnym jest by robić co tylko można, aby zachować luźne biodra. To priorytet każdego miłośnika kolarstwa górskiego.

Po prostu nie możesz uprawiać tego sportu jeśli Twoje stawy są sztywne, lub nie posiadają pełnej elastyczności i zakresu ruchu, potrzebnego do sterowania rowerem po nierównym, wymagającym terenie.
Prawidłowe rozciąganie stawów biodrowych w wielu płaszczyznach pomoże Ci zmniejszyćból w dolnej części pleców podczas trudnych tras i zwiększyć zakres ruchu bioder, a zarazem twoich możliwości technicznych. Spróbuj rozciągać się po każdej jeździe na rowerze.

5. Nawodnienie
Dla wielu z was to może być oczywiste, zdrowy rozsądek podpowiada by na trasie zawsze mieć przy sobie wodę, ale jak często w pełni nawadniacie się podczas treningów? Lub innymi słowami – Jak często nawadniacie się wodą podczas treningów na rowerze górskim?

Gatorade i inne napoje aromatyzowane mają na celu uzupełnienie elektrolitów i świetnie spełniają do zadanie, ale nie są przetwarzane tak dobrze jak woda i muszą być filtrowane przez organizm. To oznacza, że organizm zmuszony jest do cięższej pracy, filtrując te rzeczy, podczas intensywnego treningu.

Woda jest najlepszym wyborem. Pij jej dużo podczas swoich treningów na rowerze górskim. Bez niej stawy będą sztywniejsze, metabolizm spadnie, ponieważ wątroba dzieli się obciążeniem z nerkami, gdy jesteś częściowo odwodniony, a Twoje mięśnie po prostu nie działają tak skutecznie jak powinny. Zmniejszona ilość wody w organizmie oznacza wolniejsze krążenie i gorsze dotlenianie. Zawsze nawadniaj się odpowiednio podczas treningów.