ZŁA POSTAWA…

ZŁA POSTAWA…

ZŁA POSTAWA… 1550 650 FitNow - treningi personalne

Gdyby zerknąć do słownika w poszukiwaniu słowa „postawa”, znaleźlibyśmy wiele zdobnych opisów, jednak dla potrzeb tego artykułu zdefiniujmy postawę jako „optymalne ustawienie stawów”. Staw jest miejscem łączenia dwóch lub więcej kości, a gdy kości te są w optymalnym położeniu, nie wywierają na staw żadnego szkodliwego nacisku.
Niestety, mechanizmy adaptacyjne, te same które pozwalają ci rozwijać mięśnie w treningu siłowym, sprawiają także, że gdy spędzasz za dużo czasu w pozycji siedzącej lub przygarbionej, ciało dostosuje się również do tego. Jeśli będziesz dużo siedział, twoje ciało stanie się naprawdę dobre w siedzeniu! Oznacza to, że ważne mięśnie tylnego łańcucha kinetycznego ulegną wydłużeniu i osłabieniu, a mięśnie znajdujące się w przedniej części ciała skrócą się i będą bardziej napięte. W rezultacie, gdy tylko spróbujesz później stanąć prosto, będzie to naprawdę trudne.
Współczesne życie staje się coraz bardziej bierne. Coraz więcej z nas prowadzi siedzący tryb życia. Przemieszczamy się na siedząco, pracujemy na siedząco, wolny czas spędzamy na siedząco, a nawet coraz więcej maszyn na siłowniach projektowanych jest tak, by ćwiczyć na siedząco!

 Zła postawa… Kiepska postawa, jako wynik ciągłego siedzenia, może mieć negatywny wpływ na zdrowie kręgosłupa i zwiększa szanse na problemy i bóle z nim związane. Ponadto zaokrąglone plecy (hiperkifoza) sprawia, że brzuch staje się bardziej wypukły. I jak większość ludzi próbuje to naprawić? Wykonują dużo, bardzo dużo ćwiczeń brzucha, które w zasadzie mogą jeszcze bardziej pogorszyć problem. Zła postawa może powodować bóle głowy, problemy z barkami, problemy trawienne, bóle kolan, a także może zmniejszyć ogólną funkcjonalność. Gdyby każdy mógł nauczyć się siedzieć i stać prosto, świat byłby szczęśliwszym i bardziej przyjaznym miejscem.