TRENING EKSPLOZYWNY…

TRENING EKSPLOZYWNY…

TRENING EKSPLOZYWNY… 300 453 FitNow - treningi personalne

Produkcja mocy… Rutyny treningu eksplozywnego są jednym ze sposobów na zwiększenie produkcji mocy. Celem eksplozywnego treningu jest szybkie podnoszenie dużych obciążeń. Ale by dotrzeć do tego momentu bez urazów, ważne by zacząć od mniejszych obciążeń i wolnych, kontrolowanych ruchów. Z upływem sesji treningowych (po upłynięciu kilku tygodni), podnoszony ciężar i prędkość jego podnoszenia wzrosną.
Ćwiczenia eksplozywne na końcowym poziomie zaawansowania są często nazywane ruchami plyometrycznymi lub balistycznymi.

Trening eksplozywny… Badania wspierają teorię, że ćwiczenia eksplozywne (siła i prędkość) budują siłę atletyczną, ale lepiej wykonują swoje zadanie, gdy łączy się je z innymi typami treningu. Zarówno dane przekrojowe, jak i te uzyskiwane z badań prowadzonych od dłuższego czasu wskazują, że do zwiększenia siły, mocy i prędkości poruszania się, połączenie ciężkich i lekkich ćwiczeń eksplozywnych zapewnia lepsze wyniki niż jakikolwiek pojedynczy typ treningu.
Dalsze dowody pokazują, że aby zwiększyć ilość produkowanej mocy lub prędkość poruszania się, pierwsza faza treningu powinna skupiać się na zwiększaniu maksymalnej siły i budowaniu silnej podstawy, a druga faza poświęcona jest na moc i trening szybkościowy.