PRZYSPIESZ REGENERACJĘ…

PRZYSPIESZ REGENERACJĘ…

PRZYSPIESZ REGENERACJĘ… 300 477 FitNow - treningi personalne

Umiarkowane treningi…Regularne, umiarkowane treningi mogą zmniejszyć ryzyko infekcji przez pozytywny wpływ na układ immunologiczny, przez co można uniknąć załamania odporności. Jedynym problemem jest to, że trenując regularnie w spokojnym tempie nie przełamiesz zastoju. Przyjrzeliśmy się zatem bliżej temu tematowi i opisaliśmy co dokładnie dzieje się w organiźmie podczas intensywnego treningu, a także poszukaliśmy suplementów i rozwiązań, które mogą pomóc.
Badania przeprowadzone w Australii określiły wpływ intensywności ćwiczeń na parametry układu odpornościowego w celu lepszego zrozumienia mechanizmów, dzięki którym treningi mogą wpływać na odporność na zakażenia. Stwierdzono, że intensywny wysiłek fizyczny zmienia liczbę parametrów immunologicznych, w tym leukocytów (białych krwinek), których główną funkcją jest ochrona organizmu przed drobnoustrojami wywołującymi choroby.
Stężenie cytokin w osoczu również zostało zmniejszone. Cytokiny to jedna z wielu substancji wydzielanych przez specyficzne komórki układu odpornościowego, które przenoszą sygnały lokalne pomiędzy komórkami i w ten sposób wpływają na inne komórki. Są uważane za istotne dla rozwoju i funkcjonowania zarówno wrodzonej jak i nabytej odporności immunologicznej, więc zmiana ich ilości mocno odbija się na skuteczności komunikacji układu odpornościowego.
Naukowcy z Hiszpanii dokonali dalszej analizy różnych markerów hormonalnych, takich jak testosteron, kortyzol czy stosunek testosteronu do kortyzolu, 24-godziny stosunek kortyzolu do kortyzolu w moczu, osoczu i katecholamin w moczu, hormonu wzrostu oraz insulinopodobnego czynnika wzrostu w okresie intensywnego treningu. Odkryli, że zmiany spowodowane przetrenowaniem nie tylko korelują ze zmianami w wydajności sportowca, lecz mogą również zaburzyć środowisko hormonalne (szczególnie ze względu na wyższy poziom kortyzolu), które pozwala na rozwój patogenów.

Choroby u sportowców… Bardziej specyficznym i częstym u sportowców jest zakażenie górnych dróg oddechowych: nosa, zatok, gardła lub krtani. Oznacza to, że ból gardła i objawy grypopodobne są bardziej powszechne u sportowców niż u przeciętnego człowieka, a raz zainfekowane przeziębienie może trwać dłużej, wpływając na efektywność treningów.