PRZYJACIEL POŚLADKÓW – PRZYSIAD!

PRZYJACIEL POŚLADKÓW – PRZYSIAD!

PRZYJACIEL POŚLADKÓW – PRZYSIAD! 300 450 admin

Wykroki, unoszenie nóg i przysiady są doskonałe dla ćwiczenia pośladków. Dodatkowo przysiad jest bardzo powszechny i może być wykonywany na wiele sposobów. Jest ćwiczeniem, które w jednym ruchu angażuje 75% wszystkich mięśni twojego ciała! Poza tym przysiady można wykonywać w dowolnym miejscu, w którym aktualnie się znajdujesz i to z niewielkim obciążeniem lub bez niego, a także w wielu różnych odmianach. Na pewno warto włączyć przysiady do swoich treningów, lecz pamiętaj, by wykonywać je prawidłowo, skupiając się na doskonałej formie!

Kilka moich ulubionych odmian:

Tradycyjny przysiad. Powinieneś najpierw być mistrzem w wykonywaniu tradycyjnych przysiadów, zanim przejdziesz do innych odmian. Stań ze stopami rozstawionymi na szerokość bioder, opierając ciężar ciała na piętach. Utrzymuj mięśnie brzucha spięte, a barki pionowo nad biodrami. Opuść biodra w dół jakbyś siadał na ławce. Utrzymuj plecy proste. Następnie wstań, prostując nogi i powtórz. Kluczem jest zejść tak nisko jak to możliwe, przy zachowaniu odpowiedniej formy i utrzymując ciężar ciała cały czas na piętach, jednocześnie spinając pośladki. Ćwiczenie to można wykonywać z obciążeniem lub bez.

Przysiad – stopy sumo. Ustaw stopy najszerzej jak możesz, palce skieruj do zewnątrz. Obniż ciało, aż uda znajdą się w pozycji równoległej do podłogi. Utrzymaj tą pozycję przez krótką chwilę, a następnie na wydechu wyciśnij tułów do pozycji startowej. Powtórz. Ta odmiana przysiadów doskonale angażuje zewnętrzne i wewnętrzne mięśnie ud.