POCENIE SIĘ, A UTRATA TŁUSZCZU…

POCENIE SIĘ, A UTRATA TŁUSZCZU…

POCENIE SIĘ, A UTRATA TŁUSZCZU… 304 449 FitNow - treningi personalne

Jeśli zaraz po treningu wypijemy wodę lub jakikolwiek napój regenerujący – nasz ciężar ciała wróci do normy. Waga utracona przez odwodnienie jest naprawdę bardzo krótkoterminowa. Widać więc, że pocenie się podczas ćwiczeń ma bardzo niewiele wspólnego z długotrwałą utratą tłuszczu.

Odwodnienie… Odwodnienie – prócz faktu, że nie ma nic wspólnego z odchudzaniem – może tak naprawdę spowolnić spalanie tłuszczu. Ciało postrzega redukcję ilości wody w organizmie jako stan suszy, a jest to naturalny prekursor głodu. W rezultacie organizm zaczyna robić co tylko może, by zachować zapasy tłuszczu w celu utrzymania nas przy życiu. Oczywiście to nie sprzyja naszemu założeniu, czyli utracie tłuszczu, powinniśmy więc robić wszystko, by unikać stanu odwodnienia, co oznacza, że musimy podejść do naszego zużycia wody bardzo rozsądnie. Czyli;

  • Pij co najmniej 2 litry wody dziennie.
  • Pij więcej w gorące dni.
  • Pij jeszcze więcej, jeśli często pijesz kawę lub herbatę.
  • Pij dodatkowe 250ml wody na każde 15 minut ćwiczeń.
  • Nigdy nie czekaj, aż będziesz spragniony – uczucie to oznacza, że jesteś już odwodniony w 5-10%.

Uważaj na bogate w kalorie napoje sportowe i soki czy napoje owocowe, które mogą dobrze cię nawodnić, lecz dostarczyć również dużo dodatkowej energii, co koliduje z utratą tłuszczu. Woda jest najlepsza!

Woda jest najlepsza… Warto pamiętać, że to właśnie woda jest niezbędna dla zachowania zdrowia i dobrego samopoczucia. Prawie każdy narząd i przebiegający proces w naszym ciele opiera swoje działanie na dużej ilości wody… gdyby woda miała znaleźć się w piramidzie dietetycznej, myślę, że stanowiłaby jej bazę, ponieważ bez niej, nasz organizm nie byłby w stanie prawidłowo funkcjonować. Możemy przeżyć dosyć długo bez jedzenia, jednak bez wody maksymalnie kilka dni…

Deficyt energetyczny…  Głównym czynnikiem do rozważenia, gdy staramy się stracić wagę jest stworzenie deficytu energetycznego – oznacza to mniej energii przyjmowanej w jedzeniu i więcej wydalanej w aktywności fizycznej. Utrzymywanie ujemnego bilansu energetycznego spowoduje utratę tłuszczu, natomiast utrata wody będzie prowadzić jedynie do chwilowej utraty wagii…