POCENIE SIĘ, A UTRATA TŁUSZCZU…

POCENIE SIĘ, A UTRATA TŁUSZCZU…

POCENIE SIĘ, A UTRATA TŁUSZCZU… 304 449 FitNow - treningi personalne

Czary – mary…Sauna suit –  czyli kombinezony praktycznie zniknęły w ostatnich latach. Jednak niedawno w Wielkiej Brytanii zaczęto popularyzować kamizelki działające na tej samej zasadzie, więc wygląda na to, że błędne przekonanie o nadmiernym poceniu się, które rzekomo powoduje utratę tłuszczu jest wciąż żywe i ma się dobrze. Teoria zakładająca, że nadmierne pocenie się powoduje przyspieszoną utratę tkanki tłuszczowej jest znana dawna. Oczywiście to niepodważalny fakt, że pocenie się powoduje utratę wagi, lecz niestety waga ta nie pochodzi z tłuszczu.
Wielu sportowców wykorzystuje pocenie się, by zrzucić ostatnie kilogramy i dostać się do odpowiedniej kategorii wagowej. Na przykład zawodnik sztuk walki, który waży 82kg może wypocić 2,5kg przed ważeniem, by dostać się do przedziału poniżej 80kg. Chociaż jest to skuteczny sposób na zmniejszenie wagi, istnieje możliwość, że zawodnik ten nie będzie dobrze nawodniony przed walką, co z kolei może wywołać niską wydajność w czasie zawodów. Zasadniczo w takim przypadku wszystkie korzyści z posiadania niższej kategorii wagowej zostałyby utracone. Kolejnym przykładem są dżokeje stosujący tą technikę, by zminimalizować ciężar, który ich konie będą nosić podczas wyścigu. W przypadku kulturystów celem odwadniania się jest lepsza ekspozycja mięśni.

Podział wagii… Możemy podzielić naszą wagę zasadniczo na dwie części – masę tkanki tłuszczowej oraz beztłuszczową masę ciała. Beztłuszczowa masa ciała składa się z wody, mięśni, kości i tkanek łącznych – takich jak więzadła i ścięgna. Zawsze powinniśmy dążyć do utrzymania masy beztłuszczowej ciała, a do pozbycia się tkanki tluszczowej.
Podczas ćwiczeń lub jakiejkolwiek innej formy aktywności fizycznej podnoszącej temperaturę ciała, utrata potu może równać się lub nawet przekroczyć 1 litr na godzinę. Jeden litr wody waży 1 kilogram, więc utrata takiej wagi w ciągu godziny jest całkiem prawdopodobna – szczególnie jeśli ćwiczymy w cieple. Pocimy się, by zmniejszyć temperaturę ciała i zapobiec jego przegrzaniu – nagromadzeniu się ciepła, które w razie zlekceważenia może doprowadzić do poważnych problemów zdrowotnych. Woda wypuszczana jest na powierzchnię skóry, gdzie odparowuje zabierając nadmiar ciepła, co skutkuje ochłodzeniem ciała.