MOC BIODER W MARTWYM CIĄGU…

Naucz się poprawnego uginania bioder...

środa, 11 Wrzesień 2019

W biodrach drzemie ogromna ilość mocy. Naucz się ją wykorzystywać, a wkroczysz na zupełnie nowy poziom fitnessu!

Błedy w ćwiczeniach…Zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych siłaczy, podnoszenie coraz większego ciężaru jest jednym z głównych celów. Niestety, dzieje się to często kosztem poprawnej formy wykonywanych ćwiczeń. Rozejrzyj się po siłowni, a zobaczysz to w martwym ciągu i wielu innych ćwiczeniach. Dość łatwo zauważyć, że ktoś wykonuje martwy ciąg niepoprawnie, wystarczy spojrzeć na jego niebezpiecznie zaokrąglone plecy… Aż oczy bolą od samego patrzenia.
Nie jest trudno też stwierdzić, że delikwent używa zbyt dużego obciążenia, lecz to także mu nie pomoże. Prawdziwym problemem jest to, że jego biodra nie są na tyle sprawne, by mógł unieść ciężar, który wybrał. Uginanie bioder to podstawowy wzór ruchu w martwym ciągu, a także w wymachach z kettlebell, rumuńskim martwym ciągu, dzień dobry oraz eksplozywnych ruchach typu rwanie czy zarzuty, czy skoki na pudło.
Jeśli nie umiesz poprawnie wykonywać zginania bioder, nie wykonujesz tych ćwiczeń odpowiednio, a to oznacza, że grozi ci poważna kontuzja. Powiem wprost – nie powinieneś wykonywać martwego ciągu, dzień dobry, czy nawet podnosić ciężkich przedmiotów, dopóki nie opanujesz poprawnego ruchu w czasie uginania bioder.

Uginanie bioder…„Trzymaj klatkę piersiową wypchniętą w przód, podwiń podbródek w stronę klatki, cofnij ramiona w tył i w dół. Oprzyj ciężar ciała na kolanach, gdy unosisz tułów. W górnej części ruchu napnij pośladki. Staraj się nie przeprostować pleców”…
To jedne z najpopularniejszych wskazówek wykorzystywanych przez trenerów poczas nauki martwego ciągu. Łatwo się to czyta, lecz wykonanie nie jest już tak proste. To jeden z ruchów, który służy później do podnoszenia naprawdę dużych ciężarów i nie dość, że jest kluczowym ruchem w fitnessie, to wszystkim z nieznanego mi powodu wydaje się, że jest prosty.
Uginanie bioder to ogólnie rzecz biorąc ruch w którym powinieneś utrzymywać plecy proste i naturalny kształt kręgosłupa. Przede wszystkim zawsze pamiętaj, że uginają się tylko biodra, nigdy kręgosłup. To pomaga w łagodzeniu napięcia nakładanego na lędźwiową część kręgosłupa i może zapobiec całej puli kontuzji.