KARDIO – ZŁO KONIECZNE?

KARDIO – ZŁO KONIECZNE?

KARDIO – ZŁO KONIECZNE? 300 450 FitNow - treningi personalne

Niektórzy zwolennicy diet niskowęglowodanowych będą argumentować, że sportowcy, których ciała są dobrze przystosowane do treningów w stanie ketozy, mogą trenować w ten sposób bez żadnych komplikacji. To może być prawdą, lecz reszta z nas powinna zachować poranne treningi kardio na umiarkowanym poziomie intensywności.

Błąd 3. Zbytnie poleganie na treningu kardio, by stworzyć deficyt kalorii… Może to nie być dla ciebie nowością, lecz innym trzeba to powtórzyć – samo kardio to za mało!
Wiele osób trenujących myśli, że skoro kardio jest trudne i sprawia, że się pocą, to jest wszystkim, czego potrzebują, by utworzyć deficyt kaloryczny dla utraty tłuszczu. Podążając za tym tokiem myślenia robią coraz więcej i więcej kardio, dochodząc do wniosku, że im więcej trenują, tym mniejszą uwagę mogą zwracać na to co jedzą.
To świetny sposób na przetrenowanie i dojście do momentu wyczerpania. Pamietaj, że ciało ma ograniczoną zdolność do wykonywania intensywnego treningu. Po pewnym czasie potrzebuje odpoczynku i regeneracji. W przeciwnym razie będziesz cierpieć z powodu kontuzji i wypalenia. Konsekwencją jest też trudność w zasypianiu oraz spalanie mięśni zamiast tłuszczu.
Wskazówka: Jeśli naprawdę musisz spalić dodatkowe kalorie, lepiej przyjrzyj się swojej diecie i zanim będziesz musiał je spalić – wyeliminuj je.

Błąd 4. Używanie małych obciążeń podczas treningu kardio… Widziałeś kiedyś na siłowni kogoś wykonującego kardio z 1kg lub 2kg hantelkami lub malutkimi obciążeniami na nadgarski? Oczywiście, że tak. Machają nimi na wszystkie strony wykonując uginanie przedramion, unoszenie ramion bokiem, wyciskanie nad głowę, biegając, skacząc lub wykonując przeróżne podobne czynności.
Zasługujesz na coś lepszego! Ruchy te robią naprawdę niewiele w celu wzmocnienia mięśni, które próbujesz trenować, a nędzne ilości kalorii, które spalisz, nie są warte tego, by w ogóle podnosić te hantelki z ziemi.
Czy są szkodliwe??? Prawdopodobnie nie, ale marnują twój czas, który mógłbyś wykorzystać na bardziej efektywny trening kardio lub siłowy.
Wyjątkiem od tej reguły mogą być ludzie, którzy lubią biegać lub wykonywać inne formy treningu kardio z obciążonymi kamizelkami. Jako, że ta forma obciążenia rozkłada ciężar równo na ciele i nie wymaga żadnego dodatkowego ruchu, kamizelka może zwiększyć poziom wysiłku podczas treningu oraz spowodować deficyt kaloryczny.
Pamiętaj jednak, by używać kamizelki poprawnie i bezpiecznie. Stosując ją musisz być już w całkiem dobrej formie. Nie spiesz się z dodatkowym utrudnieniem …