BIERZCIE SIĘ DO ROBOTY!

7 strategii rozwijania nawyków ćwiczeniowych...

wtorek, 8 Maj 2018

Główne cele:
1. Zrzucić 15kg
2.Przebiec maraton
Mikro cele:
1.Tracić 0,2kg tygodniowo
2.Jeść 5 porcji warzyw i owoców dziennie
3.Ćwiczyć 5 razy w tygodniu
4.Spać 7-8 godzin
2) Zrób listę argumentów za i przeciw;
Napisz, co możesz zyskać i co możesz stracić. Jeśli kiedykolwiek będziesz się zastanawiał nad porzuceniem treningów, wróć do tej listy i przypomnij sobie, z czego musiałeś zrezygnować dla korzyści, które próbujesz osiągnąć.
Za;
1.Lepszy wygląd
2.Niższa waga
3.Lepsze samopoczucie
4.Więcej energii
Przeciw;
1.Pół godziny snu mniej
2.Musisz być zorganizowany
3.Pić mniej alkoholu
4.Unikać śmieciowego jedzenie
Po przestudiowaniu powyższej listy powinno być oczywiste, że korzyści przeważają nad drobnymi wadami. Lista będzie ci również przypominać, że warto było podjąć taką decyzję.
3) Stwórz plan i trzymaj się go;
Zyskiwanie sprawności fizycznej to podróż i by szczęśliwie ją zakończyć potrzebujemy mapy. Planując przejście od punktu A do punktu B, możemy przygotować się na zmiany i wybrać odpowiednią ścieżkę, która pozwoli nam skierować się ku wybranej drodze bez martwienia się o zagubienie lub brak koncentracji. Pamiętaj, że wcześniejsze przygotowanie zapobiega kiepskim osiągnięciom! By zostać na dobrej drodze, rozważ zastosowanie następujących punktów:

  • Planuj czas treningów – traktuj je jak spotkania i trzymaj się nich
  • Przygotuj plan zapasowy na wypadek, gdybyś nie mógł ćwiczyć w zaplanowanym czasie – jeśli nie możesz iść na siłownię, co możesz zrobić zamiast tego? Gdzie indziej możesz wykonać trening jeśli pada? Przygotuj podstawy. Wymyśl alternatywne rozwiązania do każdego wydarzenia, które jesteś w stanie przewidzieć.
  • Z tygodniowym wyprzedzeniem planuj swój jadłospis i zrób odpowiednie zakupy. Jedną z prawd diety i odżywiania się jest to, że jeśli masz w kuchni śmieciowe jedzenie, na pewno je zjesz. Dlatego powinieneś się upewnić, że w twoich szafkach jest mnóstwo zdrowego jedzenia, dotyczy to również przekąsek.
  • Pamiętaj, by nosić przy sobie odpowiednią ilość pożywienia i wody, tak byś nie musiał sięgać po przekąski w pracy – wieczorem przygotuj sobie większość jedzenia na następny dzień.
  • Powiedz innym ludziom o swoich planach, żeby przypadkowo nie kolidowali z twoim wyborem dotyczącym nowego, zdrowego trybu życia.