BIERZCIE SIĘ DO ROBOTY!

7 strategii rozwijania nawyków ćwiczeniowych...

wtorek, 8 Maj 2018

4) Załatw sobie wsparcie; 
Po co masz cierpieć w samotności? Poproś przyjaciół, sąsiadów i rodzinę, by towarzyszyli ci w osiąganiu celów. Poszukaj ludzi, którzy myślą podobnie, żeby stali się twoimi partnerami treningowymi, zyskaj wsparcie najbliższych, dołączaj do różnych grup w intrenecie, dzięki którym zyskasz wparcie i informacje, które pomogą ci podczas twojej drogi. Chodzi o to, że nie musisz samotnie przez to przechodzić. Dla niektórych ludzi może to oznaczać zatrudnienie osobistego trenera, chodzenie na zajęcia joggingu grupowego lub po prostu trenowanie z przyjacielem. Niezależnie od tego jakie wsparcie wybierzesz, wysiłki będą łatwiejsze jeśli będziesz mieć kogoś za plecami.
5) Prowadź dziennik treningów, diety;
Zapisuj wszystko. Nic tak nie motywuje jak sukces… ale żeby osądzić sukces, musimy wiedzieć od czego zaczęliśmy. Śledząc osiągnięcia treningowe, trendy dietetyczne i pomiary sylwetki będziesz wiedzieć, kiedy robisz postępy. Czasem nie zauważamy naszych postępów, ponieważ z dnia na dzień są małe, ale w ciągu dłuższego czasu sumują się i możemy zauważyć znaczne zmiany w składzie ciała, wadze, poziomie sprawności fizycznej, itd. Niejednokrotnie ludzie, którzy nie widzieli nas przez dłuższy czas mówią, że schudliśmy albo nabraliśmy mięśni – nie widzieli nas długo więc dla nich zmiany wydają się ogromne, a ponieważ sami widzimy się codziennie w lustrze, nie zauważamy u siebie dużych różnic.
6) Nie bój się wypaść z trasy;
Nawet przy najlepszym planowaniu, ustanawianiu celów i linii wsparcia, niektóre rzeczy mogą nie iść po naszej myśli – życie wchodzi nam w drogę. Gdy tak się dzieje, nie można pozwolić, by spowolniło nas to na długo i jak najszybciej wrócić do punktu, w którym skończyliśmy. Zakłócenia w rutynie nie są porażką, ale mogą zaprzepaścić twoją wcześniejszą pracę jeśli szybko nie wrócisz na dobrą drogę. Czerp naukę z tego doświadczenia i postaraj się postępować tak, by takie zakłócenia znów się nie przytrafiły. To brzmi trochę tandetnie, ale niektórzy mówią, że porażka to pierwszy krok w nauce i dopóki wyciągamy pozytywne wnioski z porażek, nie są to zmarnowane szanse.
7) Wybieraj to, co lubisz;
Stosując powyższe punkty możesz sprawić, że przyzwyczajenie się do ćwiczeń będzie bardziej prawdopodobne, ale jeśli wybierzesz czynności, które nie sprawiają ci przyjemności, albo jedzenie, którego nie lubisz, osiągnięcie sukcesów związanych ze zdrowiem i sprawnością fizyczną jest mało prawdopodobne. Po co niepotrzebnie utrudniać sobie życie? Jeśli nie lubisz biegać, możesz jeździć na rowerze. Nie lubisz chodzić na siłownię? Idź na zajęcia grupowe. Nie lubisz owoców? Rób sobie smoothies albo wyciskaj soki ze świeżych owoców. Istnieje wiele sposobów na osiągnięcie celu, więc wybierz czynności i jedzenie, które bez problemu dodpasują się do twojego stylu życia.

Podsumowanie… Ustanów cele, zapisz zalety i wady przed podjęciem decyzji, stwórz plan i trzymaj się go, zapewnij sobie linię wsparcia, prowadź dziennik diety i treningów, nie martw się jeśli popełniasz błędy (za każdym razem próbuj ponownie) i wybieraj jedzenie oraz czynności, które będą sprawiać ci przyjemność. Stosowanie tych prostych zasad nie przemieni cię w ciągu jednej nocy w nałogowca treningu, ale sprawi, że ćwiczenia staną się nawykiem, a ty będziesz zmotywowany, a dzięki temu twoje życie będzie długie i zdrowe.