7 WSKAZÓWEK NA PŁASKI BRZUCH

Jak pozbyć się wzdęć.

czwartek, 26 Lipiec 2018

4. Nie przesadzaj z napojami gazowanymi

Bąbelki w gazowanych napojach (nawet w tych dietetycznych) mogą spowodować nagromadzenie się gazów w twoim brzuchu.

Zamień tego typu napoje na wodę doprawioną cytryną, limonką lub ogórkiem. Albo po prostu zmniejsz liczbę napojów gazowanych spożywanych każdego dnia. Wypróbuj herbatę miętową, by uzyskać kojący napar, który może zmniejszyć wzdęcie.

5. Nie przesadzaj z gumą do żucia.

Żucie gumy może również prowadzić do połykania powietrza, co powoduje wzdęcia.

Jeśli żucie gumy to twój nawyk, spróbuj zamienić gumę do żucia na twardy cukierek lub jedz zdrowe przekąski bogate w błonnik — owoce, warzywa i popcorn o niskiej zawartości tłuszczu.

6. Uważaj na produkty bez cukru.

Wiele osób cierpi na wzdęcia, ponieważ spożywają za dużo alkoholi cukrowych w sztucznie słodzonej żywności i napojach.  A to może prowadzić do wzdęć.

Eksperci zalecają spożywanie nie więcej niż 2 lub 3 porcje żywności i napojów z dodatkiem słodzików.

7. Ogranicz sól.

Wysoko przetworzona żywność zwykle zawiera duże ilości soli i mało błonnika, co może przyczynić się do powstawania uczucia wzdęcia.

Naucz się czytać etykiety. Gdy kupujesz żywność przetworzoną, w puszce lub mrożoną, uważaj, by nie zawierała więcej niż 500 mg soli na porcję – i nie spożywaj więcej niż 1500 do 2300 mg soli dziennie. Szukaj etykiet, na których napisano „bez sodu”, „niskosodowy” lub „bardzo niskosodowy”.