10 PODSTAWOWYCH ZASAD FITNESSU

10 PODSTAWOWYCH ZASAD FITNESSU

10 PODSTAWOWYCH ZASAD FITNESSU 300 415 FitNow - treningi personalne

7. Śpij wystarczająco dużo
Tak to podstawa – pamiętaj, by dużo spać! Odpoczynek jest kluczowym elementem dla utraty tłuszczu i budowy mięśni. Brak snu podnosi poziom kortyzolu i utrudnia prawidłową regenerację. Staraj się spać codziennie przynajmniej przez 6-8 godzin.

8. Unikaj nudy

Wielu oddanych bywalców siłowni wpada w rutynę treningów. Przełam nudę i podejmij wyzwanie w zupełnie nowy sposób. Wypróbuj nowe ćwiczenia, odłóż hantle na rzecz sztangi lub linek wyciągu albo weź kumpla i zapiszcie się na zajęcia grupowe. Jeśli jesteś znudzony swoim treningiem, istnieje szansa, że twoje ciało odczuwa to samo. Wprowadź pewne zmiany i postaw sobie nowe wyzwania, by zobaczyć efekty.

Choć wprowadzanie zmian do treningu jest ważne, upewnij się, że nowe techniki czy sposoby na trening pasują do twoich celów. Jeśli starasz się poprawić swój czas w biegu 10K, nie jestem pewien czy trening 5×5 na nogi będzie pomocny. Dokonuj sprytnych zmian w programie, które będą odnosić się bezpośrednio do twoich celów. Nie musisz radykalnie zmieniać swoich treningów co tydzień, drobne zmiany co jakiś czas wystarczą, by zachować stały postęp.

9. Podnoś ciężary
Ciągle słyszę kobiety mówiące: „Chcę po prostu poprawić wygląd swojego ciała, przecież kardio wystarczy do tego.” Niestety to nie jest prawda. Kardio bez treningu siłowego sprawi, że spalisz mięśnie, a tkanka tłuszczowa pozostanie.

Trening oporowy zwiększa twój metabolizm budując chudą masę mięśniową. Im więcej mięśni posiadasz, tym więcej kalorii spalasz.

Więcej mięśni i mniej tłuszczu oznacza, że będziesz silniejsza, a twoja sylwetka nabierze kształtów, których pragnie każda kobieta. Pomyśl dwa razy zanim znów zdecydujesz się na bieżnię.

10. Bądź konsekwentny
Żadna z wymienionych powyżej informacji nie będzie miała sensu, jeśli nie będziesz się do nich stosował konsekwentnie. Bez względu na cel, stałe wysiłki są nagradzane ciężko zapracowanymi rezultatami. To proste. Nie ma zamiennika dla czasu spędzonego pod sztangą, więc kładź się na ławkę i do dzieła!