WAŻNY ELEMENT…

Znaczenie staników sportowych...

wtorek, 13 Listopad 2018

Różne typy treningu i ćwiczeń mają inne działanie na ciało i inaczej wpływają na piersi. Na przykład joga i pilates bardziej koncentrują się na stabilności korpusu i równowadze. Dlatego nie są wymagające jeśli chodzi o więzadła Coopera – nie występuje w nich dużo odbijania czy podskakiwania podczas zajęć. Jednak trening obwodowy, bieganie czy aerobik mogą mieć spory wpływ na piersi i dlatego bardziej obciążają więzadła Coopera.

Znaczenie intensywności treningu… Jeśli nie wiesz jak bardzo treningi wpływają na twoje piersi, po prostu przyjrzyj się ruchom włosów na głowie. Jeśli zwiążesz włosy na czas ćwiczeń będzie ci znacznie łatwiej. W zależności od tego co będziesz ćwiczyć, włosy mogą kołysać się jak oszalałe. Wyobraź sobie tylko co dzieje się z twoimi piersiami. Więc ważne pytanie brzmi: co można zrobić by zachować elastyczność więzadeł Coopera? Dobrą wiadomością jest to, że można opóźnić obwisłość piersi nosząc dobrze dopasowane staniki sportowe. Upewnij się, że nosisz stanik zaprojektowany do danego ćwiczenia, który jest dobrze dopasowany dla ciebie i do intensywności treningu. Staniki sportowe wykonane są bardziej solidne niż staniki noszone przez nas na co dzień i powinny zawsze znajdować się w twojej torbie na siłownię. Istnieją na rynku od 30 lat i można wybierać je w różnych stylach, kolorach, kształtach i rozmiarach, więc nie ma żadnej wymówki, żeby nie nosić takiego stanika. Staniki sportowe zostały zaprojektowane by podtrzymywać lub chronić piersi. Niektóre staniki wykonują obydwie te czynności.

Rodzaje staników sportowych…

Staniki uciskowe (compression bra) są najbardziej popularne ze względu na swoja stylową opcję. Zmniejszają ruchy piersi przyciskając je do klatki piersiowej. Najlepiej pasują dla kobiet z małymi i średnimi piersiami do każdego typu treningu, ale nie są odpowiednie dla kobiet, które zwykle noszą miseczkę w rozmiarze C lub większym.
Staniki hermetycznie dopasowane (encapsulation bras) wyglądają bardziej jak codzienne staniki, a niektóre z nich mają na spodzie fiszbiny, by lepiej podpierać biust. Wspierają pierś, otaczając ją i podpierając przez cały czas zamiast zmuszać ramiona do noszenia ciężaru. Są świetne dla kobiet z dużym biustem (D lub większym) ponieważ minimalizują podskoki i rozkładają ciężar klatki piersiowej równomiernie pomiędzy stanikiem i ramionami.
Staniki uciskowo/hermetycznie dopasowany  (compression/encapsulation sports bras) działają poprzez przyciskanie piersi i otaczanie każdej z nich, by zapewnić optymalne podparcie. Najlepsze są dla kobiet o miseczce C lub D.
Zanim kupisz stanik poproś profesjonalistę o pomoc w dopasowaniu i nie bój się pójść też do kogoś innego, żeby zaczerpnąć drugiej opinii. Rozmiar stanika zmienia się z biegiem lat w wyniku wahań wagi ciała, więc dobrze jest mierzyć się każdego roku. W większości sklepów ze stanikami personel jest dobrze wyszkolony w mierzeniu biustu i dobierze najlepiej pasujący stanik, które wspomoże twoje piersi. Większość kobiet nosi stanik w złym rozmiarze. Jeśli nosisz stanik sportowy, powinien pasować na ciebie idealnie, nie marszcząc skóry i nie wżynając się pod rękami.

Wysoka jakość stanika… Dobrze wykorzystaj sklep, by obkupić się we właściwy sprzęt. Dobrze dobrany stanik wysokiej jakości może poprawić jakość twoich treningów eliminując podskakiwanie, którego doświadczasz podczas chodzenia oraz biegania. Wszyscy wiemy jak irytujący i rozpraszający potrafi być podskakujący biust, gdy próbujemy się skupić na zyskaniu największych korzyści z treningu. Zwłaszcza jeśli zostałyśmy hojnie „obdarowane” w tym rejonie ciała. Więc wyciskaj jak najwięcej ze swoich treningów, korzystając ze sprzętu w twojej torbie treningowej. Będzie to dobra inwestycja w zdrowie i kondycję fizyczną, która zagwarantuje, że „dziewczynki” będą siedzieć na miejscu przez kolejne lata.