OBALAMY MITY…

Jak szybko i skutecznie poprawić swoją kondycję fizyczną?

poniedziałek, 26 Wrzesień 2016


„Im więcej ćwiczę, tym lepiej” Jeśli traktujesz siłownię jak twój drugi dom – to poniekąd dobry sposób na uzyskanie spektakularnych rezultatów. Przemyśl jednak taki wybór jeszcze raz. Czasem zbyt duża ilość treningu nie tylko może wywołać przetrenowanie, ale również zwiększyć poziom kortyzolu, czyli hormonu stresu. Hormon ten niestety nie tylko wpływa na spalanie tkanki mięśniowej, ale także na gromadzenie się tłuszczu w okolicy talii i brzucha. Jeśli nie jesteś zawodowcem, lub nie trenujesz specyficznie do zawodów, staraj się poświęcić w tygodniu 1-2 dni na całkowity odpoczynek oraz utrzymuj długość treningów poniżej 60 minut na sesję.


„Jeśli będę robić setki brzuszków, na pewno zrzucę oponkę” Nie istnieje pojęcie miejscowej redukcji tkanki tłuszczowej. Możesz zrobić tyle brzuszków ile chcesz, lecz jeśli masz warstwę tłuszczu nad mięśniami brzucha – nie pokażą się. Musisz schudnąć stosując dobrą dietę (dużo warzyw i dobre, chude białko, zrezygnuj z cukru i białej mąki) i pamiętaj, że pierwsze miejsce w którym gromadzisz tłuszcz jest ostatnim, z którego się go pozbędziesz.


„Długie i spokojne ćwiczenia spalają więcej tłuszczu” To prawda, twój organizm zużywa więcej tłuszczu na energię wykonując ćwiczenia o niższym natężeniu, lecz bardziej intensywny trening przyspieszy rytm bicia serca, co będzie skutkowało spalaniem większej ilości kalorii zarówno podczas jak i po treningu. Badania wykazują, że trening interwałowy może poprawić twoją kondycję nawet dwa razy bardziej niż tradycyjne, długie, spokojne kardio oraz jest o wiele bardziej efektywny w kwestii spalania tłuszczu.

„Powinniśmy zawsze zaczynać od treningu kardio” Nie… nie, nie… Najlepiej wykonywać go na końcu. Jeśli wykonujesz kardio na początku, twoje ciało postrzega je jako rozgrzewkę. Zużyjesz zapasy glikogenu mięśniowego, którego potrzebujesz do szybkich, mocnych wysiłków przy podnoszeniu ciężarów. Wykonywanie rutynowego treningu siłowego w pierwszej kolejności najpierw wyczerpie zapasy glikogenu mięśniowego, dzięki czemu gdy wejdziesz na bieżnię, od razu zaczniesz spalać tłuszcz.
Czasem małe zmiany, wywołują duże rezultay…