MASZYNY DO TRENINGU BRZUCHA…

Czy maszyny do treningu mięśni brzucha pomagają ?

piątek, 23 Grudzień 2016

Jeśli istnieje jedna rzecz, która pierwsza przychodzi nam do głowy, gdy myślimy o komercjalizacji fitnessu, prawdopodobnie jest to maszyna do trenowania mięśni brzucha. Te maszyny stały się plagą w telewizyjnych kanałach zakupowych. Reklamy są kierowane do ludzi, którzy chcą pozbyć się tłuszczu, nadać ton mięśniom i zdobyć płaski brzuch. Ale czy takie maszyny naprawdę działają? Mówiąc prosto: Nie...

Same maszyny do treningu mięśni brzucha nigdy nie sprawią, że będzie on płaski ani nie wykształcą szcześciopaku. Ale nie można powiedzieć, że są całkowicie bezużyteczne. Kwestia polega na tym, że reklamy wmawiają nam, że korzystając 20 minut dziennie z takiej maszyny będziemy wyglądać tak samo jak modelki, które prezentują sprzęt. Prawda jest taka, że jeśli chcesz mieć płaski brzuch musisz zredukować ogólną ilość tłuszczu w ciele za pomocą diety i planu ćwiczeń. Ćwiczenie samych mięśni brzucha nie pomoże ci osiągnąć tego celu.

Dlaczego maszyny do treningu mięśni brzucha nie są skuteczne? Maszyny do treningu mięśni brzucha nie są w stanie ci pomóc w uzyskaniu płaskiego brzucha, ponieważ bazują one na micie o „punktowej redukcji tłuszczu”. Wielu ludzi myśli, że aby pozbyć się tłuszczu z jakiejś części ciała, trzeba ją po prostu ćwiczyć. Jednak to nie jest prawda.
Nasze ciała gromadzą tłuszcz (tkankę tłuszczową), gdy ilość dostarczonej energii (spożytych kalorii) przekracza ilość zużywanej energii (kalorie spalone przez ćwiczenia i metabolizm). To, gdzie odkładany jest tłuszcz zależy wyłącznie od naszych genów.
Z dobrze zaplanowaną dietą i rutyną treningową tłuszcz będzie zużywany jako energia, a część zostanie wydalona z organizmu. Znów, geny decydują o tym, który zapas tłuszczu zużyć na początku.
Jedynym sposobem jest wprowadzenie planu utraty wagi i treningu do twojego życia. Powoli, ale stanowczo pozbawią cię one większości tłuszczu. Niektórzy ludzie mogą mieć płaski brzuch zanim utracą tłuszcz z pleców, ud, bioder, rąk lub klatki piersiowej. Centrum Treningowe Fitnow i Poradnia Dietetyczna – KLIKNIJ TUTAJ

Jaki jest najlepszy sposób na płaski brzuch?Po pierwsze nie marnuj pieniędzy na maszyny do trenowania brzucha. Istnieje mnóstwo ćwiczeń, które możesz wykonywać w domu bez maszyny. Przede wszystkim brzuszki, scyzoryk i przeciwne brzuszki są najbardziej typowymi ćwiczeniami. Każde ćwiczenie, które koncentruje się na korpusie jest również dobre dla brzucha. Nie potrzebujesz żadnego sprzętu. Najpierw musisz się skupić na ulepszeniu swojej diety i ograniczeniu ogólnej ilości przyjmowanych kalorii, by utworzyć deficyt energii (mniej spożytych niż spalanych kalorii). Następnie musisz sobie zapewnić dobrze zbilansowaną i zdrową dietę – ogranicz (lub całkowicie zrezygnuj) przetworzone węglowodany, przetworzone jedzenie i czysty cukier. Zamiast tego jedz surowe, liściaste i świeże warzywa, świeże owoce, orzechy i nasiona, chude mięso i przetwory mleczne. Pij tylko wodę, a zamiast kawy zieloną herbatę.

Jakie ćwiczenia są najlepsze na płaski brzuch? Czy istnieje najlepsze ćwiczenie na płaski brzuch? Raczej nie. Chyba, że spełnią te funkcje:

  • Ćwiczenie musi być wystarczająco intensywne, byś dobrze się spocił
  • Ćwiczenie musi być wystarczająco intensywne, by pozbawić cię oddechu
  • Ćwiczenie powinno składać się z interwałów, by zwiększyć spalanie tkanki tłuszczowej
  • Ćwiczenie powinno budować mięśnie, by zwiększyć metabolizm