METODA PRZEDŁUŻONEGO SKURCZU…

Napięty harmonogram – 75-sekundowe rozwiązanie...

poniedziałek, 13 Czerwiec 2016

Przykłady…Metoda ta znacznie zwiększa łączny czas napięcia mięśni w seriach. Łączny czas napięcia mięśni wynika z całkowitej ilości powtórzeń i rytmu podnoszenia. Na przykład, gdy ktoś używa rytmu 1-0-1-0 podczas uginania przedramion z hantlą, oznacza to, że obniża hantlę w jedną sekundę, nie zatrzymuje w dolnej pozycji ruchu, natychmiast unosi ciężar z powrotem przez 1 sekundę i bez zatrzymania przechodzi do kolejnego powtórzenia. W efekcie każde powtórzenie trwa około 2 sekundy, a seria 10 powtórzeń zajmuje około 20 sekund.
Metoda przedłużonego skurczu znacznie wydłuża tą samą serię. Nawet jeśli używamy tej samej szybkości ruchu co w przykładzie powyżej, zatrzymanie w momencie skurczu w efekcie skutkuje prawie czterokrotym zwiększeniem nakładu naszej pracy.
Nadal mamy wcześniejsze 20 sekund napięcia generowanego podczas podnoszenia i opuszczania ciężaru, ale dodajemy także 55 sekund przez przedłużanie skurczu każdego z 10 powtórzeń. Ta dodatkowa praca sprawia, że seria trwa aż 75 sekund!

Więcej napięcia – więcej mięśni…Badania wykazały, że im większy jest łączny czas napięcia mięśni, tym bardziej zwieksza się synteza białka. Wiesz co to znaczy: większe mięśnie!
Porównując do ciężarowców, którzy wykonują powtórzenia bardzo szybko, Ci, którzy przedłużali skurcz i powoli unosili ciężar, wykazali lepszą reakcję w kwestii hiperfrofii mięśniowej.
Jeśli chcesz zastosować tą metodę, musisz nieco zmienić swój trening. Po pierwsze, zmniejsz obciążenie. Ciężki trening jest pomocny, ale jeśli koncentrujesz się na budowie swojego ciała, inne metody także będą skuteczne.
Po drugie, w niektórych ćwiczeniach z wolnymi ciężarami, jak np. rozpiętki, lepiej wstrzymywać ruch w górnej pozycji tylko na krótko. Pozycja ta w tych ćwiczeniach nie angażuje zbyt wielu włókien mięsniowych, dlatego nie trzymaj jej długo.

Spróbuj sam…Metoda przedłużonego skurczu pozwala dostarczyć dużo więcej krwi do mięśni, wywołując wzrost ich masy i wytrzymałości. Organizm będzie zmuszony, by się dostosować i rozwijać je. Warto modyfikować i uskuteczniać treningi, by przedłużać przejemność z rosnącej formy i siły…