METODA PRZEDŁUŻONEGO SKURCZU…

Napięty harmonogram – 75-sekundowe rozwiązanie...

poniedziałek, 13 Czerwiec 2016

Twoje treningi potrzebują trochę przyspieszenia? Wypróbuj nową metodę zapewniającą lepszy skurcz mięśni i większą pompę!

Walka ze stagnacją…Pewnego dnia podczas treningu na siłowni zorientowałem się, że mój trening pleców dopadła stangacja. Różne wiosła po prostu mnie nudziły. Gdy patrzyłem na innych ćwiczących, wykonujących wiosło jedną hantlą, wpadłem na pewien pomysł: postanowiłem zatrzymywać obciążenie w maksymalnym skurczu mięśni na górze na chwilę przy każdym powtórzeniu. Ustaliłem sobie, że przy pierwszym powtórzeniu zatrzymam skurcz na 1 sekundę, przy drugim na dwie i tak dalej.
Zrobiłem serię wiosła jedną sztangielką w opadzie, zatrzymując obciążenie w skurczu na odpowiedni czas. Przy dwunastym powtórzeniu zatrzymałem skurcz na 12 sekund!

Metoda przedłużonego skurczu…Pokochałem tą niesamowitą pompę jaką dawał mi trenig pleców, więc zdecydowałem się użyć tego samego sposou również w przypadku ściągania linki górnego wyciągu nadchwytem (na triceps). Znów byłem zdumiony wynikami. Zwiększony czas skurczu niesamowicie dodawał intensywności do każdego powtórzenia.
Napięcie mięśnia, w tym przypadku odnosi się do wzmacniania skurczu podczas wykonywania ruchu. To daje mięśniom impuls do zaangażowania większej ilości jednostek motorycznych.
Te jednostki zmuszają system nerwowy i mięśnie do kooperacji, kontraktując więcej włókien mięśniowych. Im mocniej i dłużej wstrzymujesz skurcz, tym więcej włókien mięśniowych jest zaangażowanych!