KLATKA SUPERBOHATERA…

Trening klatki dla (nie tylko) zawodowców...

sobota, 23 Wrzesień 2017

Grupa mięśni piersiowych jest odpowiedzialna przede wszystkim za ruch ramion w przód i w dół. Mięśnie te pozwalają na odepchnięcie dowolnego przedmiotu od ciała lub przesunięcie go wzdłuż ciała. Dlatego ważne jest wykonywanie takich ruchów w trakcie treningu klatki.
Zniszczenie mięśni piersiowych powinno trwać krótko. Jednym z najlepszych sposobów na szybki rozwój mięśni piersiowych to praca do ich kompletnego zmęczenia. Jeśli chodzi o trening klatki, technika i podejście są równie ważne jak dobór odpowiednich ćwiczeń.

Technika; Gdy ćwiczysz klatkę, każde powtórzenie powinno być wykonywane w następujących etapach:

1. Powoli ekscentrycznie
2. Zatrzymanie ciężaru 4-5 cm nad klatką
3. Eksplozywnie w górę
4. Pauza i maksymalne napięcie mięśni w szczytowej pozycji ruchu

Wykonuj każdą serię dbając o idealną techniką. Obniżaj obciążenie powoli i pod pełną kontrolą. Spokojnie zatrzymaj sztangę 4-5 cm nad klatką piersiową, napnij mięśnie i eksplozywnie wyciśnij ciężar w górę, utrzymując maksymalne napięcie mięśni w pozycji szczytowej przez około 2-3 sekundy, po czym przejdź do kolejnego powtórzenia.

 Ćwiczenie serii powtórzeń
 Wyciskanie sztangi na ławce skośnej w górę 4 10-6
 Wyciskanie hantli na ławce płaskiej 4 12-8
 Rozpiętki na ławce poziomej 4 12-8
 Rozpiętki z linkami wyciągu 4 12-8

Zwiększanie obciążenia w kolejnych seriach:
W pierwszej serii stosuj zakres powtórzeń 8-10, a w drugiej 6-8. W serii 3 i 4 (korzystając z pomocy partnera) staraj się wykonać max 6 powtórzeń i dodaj powtórzenia wymuszone, by osiągnąć pełne zmęczenie mięśni. Prawidłowe oddychanie musi zostać skoordynowane z ruchem, zwłaszcza w eksplozywnej części każdego powtórzenia.
Do dzieła SUPERMENIE!!!