JAK SZYBKO ZYSKAĆ MASĘ

10 wskazówek przyspieszających przyrost mięśni

piątek, 16 Listopad 2018

#4: Wypróbuj tego shake’a na przyrost mięśni

Fakt: przyjmowanie odpowiedniej ilości kalorii, by przybrać na wadze to kluczowa część budowania masy.

Jednak jeśli masz napięty grafik, zjedzenie w spokoju 3 pełnych posiłków dziennie może być trudne. I właśnie w takiej sytuacji z pomocą przychodzi shake. Robię go na lunch każdego dnia, by mieć pewność, że przyjmuję odpowiednią ilość kalorii, węglowodanów i białek, by rosnąć.

Składniki:

  • Mleko (2 szklanki)
  • Płatki owsiane (3/4 szklanki)
  • Masło orzechowe (3 łyżki)
  • Proszek proteinowy (1 łyżka)
  • Kreatyna (5 gramów)

Wrzuć wszystko do blendera (dodaj lód, jeśli chcesz) i BUM! Lunch gotowy.

#5: Mniej kardio

Jak już wspomniałem wcześniej (punkt 4), musisz przyjmować odpowiednią ilość kalorii, by zyskać na wadze – jeśli chcesz budować masę. Więc jeśli spalasz kalorie jak szaleniec, wykonując treningi kardio 2-3 razy w tygodniu, trudno będzie ci zyskać jakąkolwiek masę.

Dlatego zalecam tylko jeden dzień kardio tygodniowo, jeśli chcesz zyskać na masie. Większe ilości tego typu ćwiczeń będą przeciwdziałać twoim celom. Jednak nadal ważne jest, żebyś wykonywał choć trochę ćwiczeń kardio (1x w tygodniu), by zachować zdrowe serce.

Jeśli chodzi o rodzaj kardio najlepszy w przypadku budowania masy, zalecam kardio o niskiej intensywności (jak chodzenie na bieżni, powolny bieg, orbitrek lub rower ) przez około 30 minut – 1 h.

#6: Niech jedzenie stanie się twoją pracą

Jeśli chcesz wiedzieć, jak szybko zbudować masę, jest jedna prosta odpowiedź: musisz podnosić i jeść…konsekwentnie.

Nie możesz pomijać posiłków i polegać na małych przekąskach, jeśli naprawdę chcesz budować masę. Musisz traktować jedzenie jak swoją pracę. Każdego poranka powinieneś zastanowić się nad swoim rozkładem dnia i zaplanować 3-5 posiłków. Dzięki temu unikniesz sytuacji, w której będziesz zbyt zapracowany, by pamiętać o jedzeniu.

Jeden duży posiłek dziennie niczego tutaj nie zdziała. Zacznij jeść dużo…codziennie.

#7: Stosuj zasadę 2x tygodniowo

Może się zastanawiasz: jaka jest najlepsza rutyna treningowa dla szybkiego nabrania masy?

Osobiście wolę treningi całego ciała, lub ćwiczenia wypychanie/przyciąganie/ splity nóg

W każdym razie najważniejsze jest, abyś pracował nad każdą grupą mięśniową przynajmniej 2x w tygodniu. Mniejsze ilości treningu będą niestety niekorzystne dla cennych przyrostów masy. Dzieje się tak, ponieważ mięśnie rosną tylko wtedy, gdy je trenujesz.