JAK POPRAWNIE SIĘ PODCIĄGAĆ?

Nadwycht i podchwyt...

wtorek, 8 Marzec 2016

Podciąganie się podchwytem i nadchwytem na drążku, to dwa najbardziej efektywne sposoby na budowanie siły górnych partii ciała. Te ćwiczenia wykorzystują masę ciała, zatem możesz wykonywać je wszędzie tam, gdzie masz do dyspozycji drążek lub coś, co go zastąpi. 

Angażują większość mięśni górnych partii ciała, dzięki czemu trenujesz nie tylko główne grupy mięśniowe, ale także mięśnie wspomagające i stabilizujące. Podciąganie się podchwytem angażuje głównie biceps, natomiast w przypadku nadchwytu, pracują przede wszystkim plecy – ta wersja jest trudniejsza.

Korzyści z podciągania się…Istnieje wiele istotnych korzyści związanych z podciąganiem się, które sprawiają, że jest to ćwiczenie, które naprawdę warto wykonywać. Przede wszystkie ćwiczenia te budują mięśnie pleców, ramion i barków, ze względu na obciążenie masy własnego ciała.
Podciąganie się podchwytem i nadchwytem to doskonałe ćwiczenia w celu zrównoważenia innych ćwiczeń, jak np. wyciskanie na ławce czy wiosło sztangą itp., a także zapewniają bezpieczne ćwiczenia barków. Wzmocnienie górnych partii ciała tymi ćwiczeniami także przekłada się na rozwój mięśni przeciwległych, wykorzystywanych w wyciskaniu na ławce czy nad głową, dzięki czemu stajesz się naprawdę o wiele silniejszy w tych obszarach.
Kolejnym benefitem z regularnego podciągania się jest to, że wyćwiczysz znacznie silniejszy chwyt. Silny chwyt jest często czynnikiem decydującym w takich dyscyplinach jak trójbój siłowy, grappling, ale także w innych, jak np. wspinaczka górska.

Co jest potrzebne do podciągania?Podciąganie się na drążku to dość uniwersalne ćwiczenie i może być wykonywane gdziekolwiek, byleby w Twoim zasięgu był solidny, stabilny, ulokowany wyżej niż Twoja głowa obiekt, którego możesz się złapać. Oczywiście obiekt powinien być w stanie utrzymać masę Twojego ciała…
Najczęściej na siłowni podciąganie wykonuje się na bramie lub zamontowanym na stałe drążku do podciągania. Zdecydowanie niezalecane jest podciąganie się z pomocą maszyn. Skutecznie zapobiegną one rozwojowi mięśni wspomagających, zastępując je. Także pozbawią cię wykorzystania w pełni twoich możliwości i potencjału, ponieważ podświadomie zawsze będziesz wiedział, że maszyna Cię wspomaga. Jedynym narzędziem, które może Ci pomóc w wykonywaniu podciągania, jeśli dopiero zaczynasz, jest zestaw gum (LOOP TRAINING – http://sklep.fitnow.pl/ ), które pomogą Ci wykonać więcej powtórzeń, jednocześnie nie zastępując mięśni stabilizujących. Jeśli trenujesz w domu, najpopularniejszym sposobem jest zamontowanie drążka rozporowego w drzwiach.
Nawet jeśli jesteś z dala od domu – na wakacjach lub wyjeździe służbowym – i nie masz dostępu do siłowni, nadal możesz kontynuować swój trening podciągania. Obecnie w większości parków lub na placach zabaw znajdziesz bez problemu drążek lub drabinkę, którą także możesz swobodnie wykorzystać. Jeśli nawet tego nie będzie nigdzie w okolicy, możesz podciągać się na solidnej gałęzi drzewa.