JAK POPRAWNIE SIĘ PODCIĄGAĆ?

JAK POPRAWNIE SIĘ PODCIĄGAĆ?

JAK POPRAWNIE SIĘ PODCIĄGAĆ? 300 450 FitNow - treningi personalne

Angażują większość mięśni górnych partii ciała, dzięki czemu trenujesz nie tylko główne grupy mięśniowe, ale także mięśnie wspomagające i stabilizujące. Podciąganie się podchwytem angażuje głównie biceps, natomiast w przypadku nadchwytu, pracują przede wszystkim plecy – ta wersja jest trudniejsza.

Korzyści z podciągania się…Istnieje wiele istotnych korzyści związanych z podciąganiem się, które sprawiają, że jest to ćwiczenie, które naprawdę warto wykonywać. Przede wszystkie ćwiczenia te budują mięśnie pleców, ramion i barków, ze względu na obciążenie masy własnego ciała.
Podciąganie się podchwytem i nadchwytem to doskonałe ćwiczenia w celu zrównoważenia innych ćwiczeń, jak np. wyciskanie na ławce czy wiosło sztangą itp., a także zapewniają bezpieczne ćwiczenia barków. Wzmocnienie górnych partii ciała tymi ćwiczeniami także przekłada się na rozwój mięśni przeciwległych, wykorzystywanych w wyciskaniu na ławce czy nad głową, dzięki czemu stajesz się naprawdę o wiele silniejszy w tych obszarach.
Kolejnym benefitem z regularnego podciągania się jest to, że wyćwiczysz znacznie silniejszy chwyt. Silny chwyt jest często czynnikiem decydującym w takich dyscyplinach jak trójbój siłowy, grappling, ale także w innych, jak np. wspinaczka górska.

Co jest potrzebne do podciągania?Podciąganie się na drążku to dość uniwersalne ćwiczenie i może być wykonywane gdziekolwiek, byleby w Twoim zasięgu był solidny, stabilny, ulokowany wyżej niż Twoja głowa obiekt, którego możesz się złapać. Oczywiście obiekt powinien być w stanie utrzymać masę Twojego ciała…
Najczęściej na siłowni podciąganie wykonuje się na bramie lub zamontowanym na stałe drążku do podciągania. Zdecydowanie niezalecane jest podciąganie się z pomocą maszyn. Skutecznie zapobiegną one rozwojowi mięśni wspomagających, zastępując je. Także pozbawią cię wykorzystania w pełni twoich możliwości i potencjału, ponieważ podświadomie zawsze będziesz wiedział, że maszyna Cię wspomaga. Jedynym narzędziem, które może Ci pomóc w wykonywaniu podciągania, jeśli dopiero zaczynasz, jest zestaw gum (LOOP TRAINING – http://sklep.fitnow.pl/ ), które pomogą Ci wykonać więcej powtórzeń, jednocześnie nie zastępując mięśni stabilizujących. Jeśli trenujesz w domu, najpopularniejszym sposobem jest zamontowanie drążka rozporowego w drzwiach.
Nawet jeśli jesteś z dala od domu – na wakacjach lub wyjeździe służbowym – i nie masz dostępu do siłowni, nadal możesz kontynuować swój trening podciągania. Obecnie w większości parków lub na placach zabaw znajdziesz bez problemu drążek lub drabinkę, którą także możesz swobodnie wykorzystać. Jeśli nawet tego nie będzie nigdzie w okolicy, możesz podciągać się na solidnej gałęzi drzewa.