EFEKTYWNA WSPÓŁPRACA…

Jak zwiększyć intensywność ćwiczeń???

poniedziałek, 22 Luty 2016

Wszyscy siłacze i siłaczki wiedzą, że pomoc partnera jest nie tylko przydatna, ale nawet niezbędna w treningu. Oprócz upewnienia się, że sztanga nie zmiażdży twojego mostka podczas wyciskania na ławce, partner może pomóc ci osiągnąć rezultaty zwiększając twój czas pod napięciem...

Trenując z partnerem, nie musisz odkładać obciążenia, gdy tylko osiągniesz pełne zmęczenie mięśni, ani powstrzymywać się przed wykonaniem ostatnich powtórzeń tylko dlatego, że nie jesteś pewien czy uda ci się je ukończyć. Dodatkowa para rąk dla niektórych może wydawać się małym oszustwem, ale te ręce są w stanie pomóc w maksymalizacji treningu.

Oto kilka sposobów, dzięki którym partner pomoże wam stać się większym i silniejszym.

Uginanie przedramion…
Naprawdę wymagające i ciężkie wykonanie tego ćwiczenia może sprawiać trudności. Mając przy boku partnera jest o wiele łatwiejsze do osiągnięcia. Gdy jeden z was będzie wykonywał uginanie przedramion i poczuje się już zmęczony, drugi powinien zacząć mu pomagać. Podczas gdy jeden z was będzie unosił ciężar wzdłuż ciała, pomocne będzie umieszczenie rąk drugiego pod sztangą. Nie unoś sztangi tak, by przejąć cały jej ciężar, lecz tylko minimalnie, by ćwiczący mógł ukończyć powtórzenie. Dobrym pomysłem jest także zatrzymanie sztangi zanim dotrze do najwyższego punku ruchu, by nie dopuścić do oszukiwania. Gdy ciało ćwiczącego zacznie się odchylać w tył, przypilnuj by skorygował postawę tak, by cały ciężar skupił się na bicepsach. Każda seria powinna zakończyć się kompletnym zmęczeniem mięśni.

Pompki szwedki z obciążeniem…
Doskonała technika wykonywania pompek szwedek z obciążeniem to serie ze zmniejszanym obciążeniem. Jest to ćwiczenie ciężkie do wykonania, ponieważ osoba wykonująca pracę dosłownie nie ma odpoczynku. Jeden z was wykona serię z kilkoma talerzami do pełnego zmęczenia mięśni. Gdy już dojdzie do tego punku, asystujący zmniejszy obciążenie i kontynuujcie dalej. Technika ta pozwala partnerowi na ćwiczenie daleko poza granicami pełnego zmęczenia mięśni. Zmęczenie to powoduje rekrutację nowych jednostek motorycznych, co zwiększy przyrost mięśni i siły. Gdy osoba ćwicząca ponownie osiągnie pełne zmęczenie mięśni, zdejmij kolejny talerz i kontynuujcie. Gdy dojdziecie do miejsca, gdzie ćwiczący będzie wykonywał pompki szwedki jedynie z masą ciała, niech wykona tyle powtórzeń ile zdoła. W zasadzie właśnie pomogłeś swojemu partnerowi wykonać trzy serie w jednej.