EFEKTYWNA WSPÓŁPRACA…

Jak zwiększyć intensywność ćwiczeń???

poniedziałek, 22 Luty 2016


Unoszenie korpusu uginając kolana…
Unoszenie korpusu uginając kolana to doskonały sposób, by zbudować mięśnie dwugłowe ud, lecz jest to trudne ćwiczenie. Dla osób mających problem z jego wykonywaniem, polecam użycie statywu, który umożliwi zablokowanie stóp. Wtedy partner powinien stanąć z przodu przed ćwiczącym i trzymając go za ręce przejąć część ciężaru jego ciała, co pozwoli na wykonywanie ćwiczenia bez pogorszenia techniki. Partner będzie poruszać się razem z ćwiczącym, dlatego konieczne będzie wykonywanie kroków w przód i w tył. Powinien również zwracać uwagę na biodra ćwiczącego, by zawsze były prosto. Może to wyglądać nieco śmiesznie, ale dzięki temu wykona on naprawdę dobry trening mięśni dwugłowych.
Dla bardziej zaawansowanych ćwiczenie z partnerem umożliwia wykonywanie tego ćwiczenia dosłownie wszędzie, ponieważ partner może przytrzymać pięty ćwiczącego, dzięki czemu możliwe będzie wykonanie unoszenia korpusu.

Negatywne podciąganie na drążku…
Kolejnym ćwiczeniem, które doskonale sprawdza się w treningu z partnerem jest podciąganie się na drążku. Szczególnie nadaje się do treningu negatywnego. Twój partner może być dobry w podciąganiu, ale też nie musi. Gdy osiągnie maksymalną liczbę powtórzeń i dotrze do pełnego zmęczenia mięśni, pomóż mu trzymając jego stopy lub unosząc jego ciało w górę, a następnie pozwól, by powoli obniżał ciężar ciała. Negatywne powtórzenia pomagają zwiększać siłę i masę mięśni. Gdy partner znów znajdzie się w dolnej pozycji ruchu, ponownie pomóż mu dostać się na górę.

Podsumowanie…
Warto korzystać z pomocy innych, by zintensyfikować ćwiczenia i zmusić ciało do większego wysiłku. Jeśli nie masz na stałe partnera do ćwiczeń, możesz rozejrzeć się po swojej siłowni i na pewno znajdziesz kogoś chętnego do współpracy… Powodzenia…