DOLNE PARTIE CIAŁA FACETÓW…

Program treningu nóg bez przysiadów...

poniedziałek, 30 Lipiec 2018

Wskazówka 1.Wykonuj ćwiczenia angażujące mięśnie czworogłowe i dwugłowe;
By efektywnie budować masę dolnych partii ciała, powinieneś wykonywać ćwiczenia, które będą jednocześnie angażować zarówno mięśnie czworogłowe jak i dwugłowe ud.
Tak, zdaję sobie sprawę, że właśnie tutaj przysiady byłyby idealne. Angażują bowiem przede wszystkim mięśnie czworogłowe, ale mięśnie dwugłowe również są stymulowane. Dzięki temu jednocześnie ćwiczysz bardzo wiele włókien mięśniowych, co wywołuje legendarną już reakcję w postaci wzrostu.
Jeśli jednak pominiemy przysiady, skupmy się na innych ruchach, które w podobnym stopniu aktywują mięśnie czworogłowe i dwugłowe. (W przeciwnym razie będziesz musiał wykonywać dwa ćwiczenia w superserii).

Na przykład:

  • Wyciskanie ud na suwnicy – bezpośredni zamiennik przysiadów
  • Wykroki – również dobry wybór, lecz angażują zdecydowanie bardziej mięśnie czworogłowe niż dwugłowe, więc jeśli będą one twoim głównym ćwiczeniem, wykonuj je w superserii z martwym ciągiem – w wersji Rumuńskiej. To ćwiczenie bardziej angażuje mięśnie dwugłowe ud.
  • Wchodzenie na pudło – kolejne doskonałe ćwiczenie budujące masę dolnych partii ciała. Można je łatwo dostosować do mięśni, które chcesz zaangażować. By zintensyfikować pracę mięśni czworogłowych użyj niższego pudła i przechyl się lekko w tył, tym samym kładąc większy nacisk na przeniesienie ciężaru przez pięty. By zintensyfikować pracę mięśni dwugłowych, użyj wyższego pudła i pochyl się maksymalnie do przodu.

Wskazówka 2. Poszukaj innych sposobów, by w pełni aktywować swoje pośladki;
Aby odnieść sukces w trakcie budowania masy mięśniowej dolnych partii ciała staraj się wykonywać ćwiczenia, które wymagają użycia szerokiego zakresu ruchu. Będziesz aktywować największą liczbę włókien mięśniowych i podkreślisz pracę pośladków, które są ważnym elementem kompletnego rozwoju nóg.
Wykonując przysiady, w najniższym punkcie ruchu oraz gdy eksplozywnie zaczynasz wyciskać ciało w górę, występuje bardzo duża aktywacja pośladków. By osiągnąć te same rezulataty, nie wykonując przysiadów, musisz naśladować te ruchy za pomocą innych ćwiczeń.